וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר לכם כל הזמן? הנה 9 סיבות אפשריות

29.11.2018 / 10:23

אם אתם מסתובבים תמיד עם שכבה אחת יותר ממה שכל השאר לובשים ונקלעים למריבות יומיומיות עם הקולגות שלכם על סטטוס המזגן, יכול להיות שתמצאו סעיפים מוכרים ברשימה הזאת

אישה בסוודר צהוב וכובע צמר על רקע תכול. ShutterStock
יכול להיות שהבעיה היא אצלכם, ולא בתרמוסטט של המזגן. אישה בלבוש חם/ShutterStock

כשהטמפרטורות מתחילות לרדת, זה אך טבעי לרצות לזרוק על עצמכם עוד שכבה או לשלוף את הכרבולית המעופשת ולהתכרבל בה על הספה (ברור שהתכוונתם לכבס אותה בסוף החורף שעבר, אבל זה לא קרה, נכון?). אבל אם אתם סובלים מקור באופן די קבוע ונקלעים למריבות עם בני הבית או עם קולגות סביב התרמוסטט של המיזוג כעניין שבשגרה, או מסתובבים עם ג'קט בזמן שכל השאר סביבכם נראים שממש סבבה להם עם טי-שירט - יכול להיות שהבעיה היא אצלכם.

עוד בנושא:
7 דברים מוזרים שקורים לגוף שלכם כשקר בחוץ
למה האף שלנו דולף כשקר בחוץ?
רופא מסביר: אלה היתרונות הבריאותיים של החורף

ישנם מספר גורמים ספציפיים שעשויים לספק הסבר לכך שתמיד קר לכם, הנה כמה מהם:

1. חוסר איזון בבלוטת התריס

אישה עם כאב גרון. ShutterStock
אולי זה תת-פעילות של בלוטת התריס?/ShutterStock

בלוטת התריס אמונה על מספר תהליכים מטבוליים בגוף, ואחד מהם הוא ויסות חום הגוף. תת-פעילות של בלוטת התריס עלולה לגרום לאנשים שסובלים מכך לסבול מקור לעתים קרובות. הסיבה לכך היא שתת-הפעילות של הבלוטה גורמת לכך שהיא אינה מפרישה מספיק הורמונים וכתוצאה מכך המטבוליזם מאט וזה גורם לתחושת קור.

עוד באותו נושא

למה כואב לנו יותר כשקר בחוץ?

לכתבה המלאה

2. אתם כבר לא צעירים

אוכלוסייה מבוגרת נוטה לסבול יותר מקור משום שקצב חילוף החומרים בגוף שלהם נמוך יותר. מחקרים מראים שהחל מגיל 60 בערך יכולתו של הגוף לשמר חום מתחילה להתדרדר והתוצאה היא שקר לנו לעתים יותר תכופות. בנוסף, ככל שמתבגרים גם מסת השריר יורדת וגם זה יכול לתרום לתחושת הקור.

3. אולי זה משהו שאכלתם

שייק על בסיס קפיר. ShutterStock
נסו מרק חם, במקום שייק צונן. שייק עם קשית/ShutterStock

מאכלים עתירי מים וקרירים עשויים לגרום לכם לחוש קור בעצמכם. על מה מדובר? על שייקים, משקאות אייס למיניהם וגם סלט. אם אתם סובלים מקור, נסו להחליף את השייקים במרק מהביל ואת הסלט במוקפץ של ירקות חמימים.

4. יש לכם אנמיה

מחסור בברזל הוא אחד הגורמים הנפוצים לתחושת קור. ברזל הוא רכיב חיוני לייצור תאי דם אדומים בגוף, שתפקידם לשאת חמצן לכל חלקי הגוף. מחסור בברזל מקשה על תאים אלה לתפקד כראוי וזה עלול לגרום לשלל תסמינים, בהם גם תחושת קור. סימנים נוספים לאנמיה כוללים: עייפות, סחרחורת, דופק מהיר וקוצר נשימה. גם מחסור בוויטמין B12 עלול לגרום לתחושת קור, וזה מאפיין נפוץ בקרב צמחונים וטבעונים.

5. את בהריון

בדרך כלל, חום הגוף הממוצע דווקא נוטה לעלות בהריון. אבל עם זאת, נשים הרות נמצאות בסיכון מוגבר לסבול גם מאנמיה וגם מבעיות באספקת דם, במיוחד לרגליים. לכן, נשים בהריון סובלות לעתים מידיים ורגליים קרות.

6. אתם סובלים מהתייבשות

אישה שותה מים. ShutterStock
מחסור בנוזלים מאט את המטבוליזם. אישה שותה מים/ShutterStock

מים מניעים את מערכת חילוף החומרים בגוף ומעודדים את פירוק המזון והפיכתו לאנרגיה ולחום. מחסור בנוזלים בגוף מאט את המטבוליזם ומקשה על הגוף לייצר מספיק אנרגיה ולשמור על חומו.

7. זה הורמונלי

הורמונים שונים שמיוצרים בגופם של גברים ובגופן של נשים יכולים להשפיע בצורות שונות על חום הגוף. אסטרוגן בדרך כלל גורם להתרחבות כלי הדם, בריחת חום וטמפרטורת גוף נמוכה יותר. פרוגסטרון לרוב גורם לתגובה ותוצאה הפוכות. לכן, בהתאם לשלב שבו נמצאת כל אישה במחזור החודשי שלה וברמות ההורמונים שמופרשים בגופה, היא יכולה לחוות הבדלים בחום הגוף וברגישותה לקור וחום. אצל גברים, רמות גבוהות של טסטוסטרון עשויות להפחית את הרגישות לקור משום שהם מנטרלים את אחד הקולטנים העיקריים לקור שקיימים בעור.

8. זה מגדרי

אישה לבושה בבגדי חורף. ShutterStock
נשים נוטות לסבול יותר מקור/ShutterStock

ככלל, נשים נוטות לסבול יותר מקור מאשר גברים. מחקר שנערך באוניברסיטת יוטה גילה שידיהן של נשים נוטות להיות קרות יותר מידי גברים. בנוסף, הן אנמיה והן תת-פעילות של בלוטת התריס (שני מצבים שצויינו מוקדם יותר ברשימה זו) הם מצבים רפואיים נפוצים יותר בקרב נשים.

9. בעיות באספקת הדם

אם אתם סובלים מקור בעיקר בידיים וברגליים, בזמן שהטמפרטורה בשאר הגוף שלכם נורמלית, ייתכן שהבעיה שאתם סובלים ממנה קשורה ביכולת של הלב שלכם לספק דם גם לאיברים הרחוקים יותר מליבתו, קרי הגפיים. מחלות לב וכלי דם מסויימות עלולות לגרום לכך. גם עישון תורם לבעיה זו, משום שהוא גורם להיצרות של כלי דם שמקשה על הדם להגיע ביעילות לקצוות הגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully