וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא מסביר: אלה היתרונות הבריאותיים של החורף

23.11.2018 / 7:26

למרות שבאופן מסורתי החורף מעלה אצל רובנו אסוציאציות של גסיסה איטית משפעת במיטה, רופא הבית שלנו טוען שלמזג האוויר הקריר יש דווקא לא מעט יתרונות בריאותיים - והוא בדרך כלל יודע על מה הוא מדבר

אישה לבושה בבגדי חורף. ShutterStock
תהנו מכל הטוב הזה. אישה סובלת מקור/ShutterStock

איך שמגיע החורף והטמפרטורות מתחילות לרדת, כולנו נכנסים לכוננות ספיגה של וירוסים ומחלות, מצטיידים בארסנל של תרופות צינון ליום וללילה, ויטמין סי ותה עם דבש. אבל יכול להיות שכל בהלת השפעת והצינון מסמאת את עינינו ומונעת מאיתנו להבחין ביתרונות הבריאותיים של החורף?

התשובה היא כן. אומנם החורף הוא התקופה שבה אנשים נוטים לפתח זיהומים כתוצאה מנגיפים כמו שפעת או נגיפי הצטננות למיניהם, אולם נגיפים רבים ששכיחים בעיקר בחום כמעט ונעלמים מהשטח. בנוסף, מחלות רבות שמועברות על ידי יתושים כמו למשל קדחת הנילוס, קדחת דנגי ונגיף הזיקה, כל אלה נדירים בחורף אודות לירידה הדרמטית בפעילות היתושות בתקופה זו.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: למה לנשים תמיד יותר קר מאשר לגברים?
מה זה בכלל נזלת, ומתי היא מסוכנת?
למה כואב לנו יותר כשקר בחוץ?

וזה לא הכל, עונת החורף היא תקופה שבה זיהומי מעיים והרעלות מזון הופכות לתופעה שכיחה הרבה פחות אודות לאפקט המגן שיש למוצרי מזון במזג אוויר קר בהשוואה לחם. פנינו לרופא הבית שלנו ד"ר עידן גורן כדי לשמוע ממנו אילו עוד יתרונות בריאותיים מביא איתו החורף:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully