וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע הכי חשוב בחיים: כך תבחרו את חדר הלידה שהכי מתאים לכם

בשיתוף בית החולים ברזילי, בשיתוף בית החולים ברזילי

22.1.2019 / 7:19

זה אולי נשמע לכם כמו החלטה יחסית קלה, אבל יש כמה נושאים שמאוד מומלץ לבדוק לפני שאתם בוחרים היכן ללדת. אלה השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם ואת הצוות המקצועי לפני שאתם בוחרים את המקום שבו תהפכו להורים

זוג בחדר לידה. ShutterStock
"הצוות עושה עבודת קודש". זוג בחדר לידה/ShutterStock

מן הרגע שזוג צעיר מחליט להפוך להורים הוא עומד בפני שורה של בחירות מורכבות ומרגשות, ואחת הבולטות שבהן היא השאלה - איפה ללדת? כמו בכל החלטה בחיים, גם כאשר מדובר בבחירת חדר לידה, ניתן לשמוע כל כך הרבה דעות והמלצות שאינן זהות זו לזו - מה שעלול להוביל לבלבול לא קטן. ובכל זאת, אם חשבתם שרק המיקום הוא שקובע לאיזה בית חולים יולדות מגיעות בסוף, אתם טועים.

כדי לדעת מה חשוב שיהיה בחדר הלידה כדאי מאוד לשמוע מניסיונן של נשים שילדו בבית החולים יותר מפעם אחת, ולא תמיד בקלות. "אם אני צריכה לדרג מאחת עד עשר את רמת הקשב של הצוות הרפואי במחלקת יולדות, הם יקבלו ממני את הציון מאה", אומרת היולדת הטריה מירב דדון מאשקלון שילדה לפני מספר שבועות בפעם הרביעית בבית החולים ברזילי. "ד"ר אלישע, האחיות דינה וגלי והרופא המרדים בחדר הניתוח לא הפסיקו לתמוך בי לרגע במשך כל השבוע ששהיתי במחלקה. סבלתי מכאבים וממצוקה נשימתית, אבל הרגשתי לכל אורך הדרך שאני בידיים טובות".

למרות שדדון ילדה בכל הפעמים הקודמות באותו בית חולים, הפעם חשה יותר מבעבר את הקשר הקרוב עם היולדות עליו מקפיד הצוות. "גלי האחות לא הפסיקה ללטף ולחבק אותי כדי שלא אסבול מכאבים לפני שנכנסתי לניתוח קיסרי", היא משחזרת, "הרגשתי שאני בידיים טובות. הצוות עושה עבודת קודש ואני מחכה לחזור למחלקה כדי להודות להם לאחר שאתאושש".

חשוב שתדמייני מראש איך יראה חדר הלידה

מירב הגיעה לברזילי מתוך ניסיון עבר, אבל עבור נשים שזו הלידה הראשונה שלהן מדובר בבחירה מורכבת יותר. אז מה השיקולים בבחירת בית חולים?

"את הבחירה בבית החולים הכי קרוב לבית אנחנו רואים דווקא בעיקר בלידות שניות ומעלה, כשיש ילדים נוספים בבית, וצריך לחלק את תשומת הלב בינם ובין היולדת והתינוק הטרי שנמצאים בבית החולים", מסבירה אילנה פולט, מיילדת, אחות אחראית חדר לידה בבית החולים ברזילי שבאשקלון, "במצב כזה הסמיכות בין בית החולים לבית היא חשובה, מפני שהמלווה יכול להגיע הביתה ולחזור לבית החולים בכמה דקות". אבל זה כאמור לא השיקול היחיד.

לידה. ShutterStock
המיקום הוא לא השיקול היחיד. אישה בחדר לידה/ShutterStock

במהלך הסיור בחדר הלידה בבית החולים מקבלים הזוגות הזדמנות לראות לראשונה את הסביבה בה האם תלד, לכן יש לו חשיבות רבה. בסיור זה ההורים יכולים להתרשם מהצוות המקצועי (מיילדות, יועצות הנקה ואפילו מרדימים), מגודל החדרים, מהאביזרים המצויים בחדר, מהמקלחת, חדרי האשפוז לאחר הלידה, מהתינוקייה ומהאווירה הכללית. "חשוב מאוד שהיולדת תנסה לדמיין איך תראה הלידה שלה ותחליט מה חשוב עבורה", מסבירה פולט, "האם חשוב לה שיכבדו את רצונותיה, שתהיה לה אופציה לאפס הפרדה בכל סוגי הלידה, האם חשוב לה כמה מלווים יכולים להיכנס לחדר - כדאי ורצוי לברר את הדברים הללו לפני הלידה, בזמן הסיור - שכן מדובר בשיקול מכריע שיעזור לכם לבחור את חדר הלידה אליו תרצו להגיע".

אחד השיקולים שנשים רבות מתייחסות אליו הוא קיומם של חדרי לידה טבעיים בבית החולים. לא ברבים מבתי החולים בארץ יש חדרי לידה טבעיים יעודיים, אך בחלקם, חדרי הלידה הרגילים יכולים להיות מוסבים לחדרי לידה טבעית. "החדרים אצלנו בבית החולים למשל יכולים להפוך לחדרי לידה טבעית. מה זה בעצם אומר? שבחדר הלידה יש עזרים להתמודדות עם כאבים שלא באמצעות משככים קונבנציונליים ושאפשר ללדת בכל תנוחה. בכל חדר יש מקלחת ושירותים ויש מיטות מודולריות, שיכולות לשנות את המבנה שלהן בהתאם לתנוחה שבה היולדת בוחרת ללדת".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

למה כולן פתאום רוצות "אפס הפרדה" לאחר הלידה?

בית החולים ברזילי

שילוב של מקצועיות עם רעננות וסקרנות

שיקול משמעותי נוסף הוא כמובן הצוות המקצועי שמהווה גורם משפיע על מהלך הלידה. נכון, לא תוכלו לבחור איזו אחות מיילדת תהיה אתכן בחדר הלידה, אבל תוכלו להתרשם מהצוות המקצועי במקום וכמובן לשמוע המלצות או הערות מנשים שילדו שם. "אצלנו למשל יש צוות של מיילדות ותיקות ומנוסות - כאלה שהן מספר שנים במקצוע ולצדן מיילדות צעירות יותר", מספרת פולט, "דווקא ההטרוגניות מייצרת אווירה חיובית. הצעירות מגיעות עם הטרנדים החדשים בלידות, והוותיקות מגיעות עם מיומנות ידיים עצומה, זיהוי מצבי לחירום והשילוב בין השניים יוצר ביטחון אצל היולדת".

שיקולים נוספים בבחירה של חדר לידה שפולט מזכירה הם, האם מותר להכניס דולה לחדר הלידה, האם ניתנים במחלקת היולדות שירותים של יועצות הנקה, כמה יולדות מאושפזות בחדר אחד ועוד. במקרים מיוחדים כמו סיכון גבוה ללידת פג, חשוב מאוד לשים דגש על קיומה של פגיה מאובזרת ומתקדמת עם צוות ותיק ומנוסה, ואם מדובר על תקופות מתוחות מבחינה ביטחונית, כמו זו שאנחנו נמצאים בה היום, כדאי לבדוק האם קיימים חדרים ממוגנים שישמרו על ביטחונם של היולדת והתינוק ועל השקט הנפשי שלה ושל משפחתה במהלך הלידה ולאחריה.

בשיתוף בית החולים ברזילי, בשיתוף בית החולים ברזילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully