וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מקומות שבהם ממש לא כדאי לכם לשים את הטלפון

15.11.2018 / 16:49

רובנו מחוברים לטלפון כמו לחמצן, אבל המכשיר התמים והמורכב יכול לפגוע בבריאות בהרבה יותר ממובן אחד. אנחנו אמנם לא יכולים להמליץ לכם להיפטר ממנו לתמיד, אבל כן נוכל לתת עצות שיהפכו אותו לקצת יותר בריא

מערכת וואלה! News

בווידאו: עוד סכנה בריאותית שטמונה במכשירים הסלולריים שלנו

כשאתם מסתכלים על הטלפון הנייד שלכם - מה אתם רואים? אולי את השברים הקטנים שמציקים לכם, אולי את הכיסוי שאתם רוצים להחליף כבר חודשיים ואולי את מצב הסוללה שהולכת ומתרוקנת. אתם כנראה לא מסתכלים עליו ורואים מרבץ לחיידקים, או פריט שעלול לסכן את הבריאות שלכם, על אף שגדולי המומחים בתחום כבר הזהירו שמדובר באחד הפריטים המזוהמים ביותר שאנחנו משתמשים בהם.

גם אנשים שמודעים לבריאות שלהם ומקפידים לשטוף ידיים ולהתקלח בכל יום - לא בדיוק מתייחסים באותו כובד ראש לשמירה על ההיגיינה של הטלפון הנייד שלהם. אז כדי להתחיל, הנה כמה מקומות שמהם כדאי לכם להרחיק אותו בכל מחיר.

עוד בנושא:
עכשיו זה רשמי: הסמארטפון פוגע במוח אפילו בלי שתיגעו בו
הטעות הדוחה שכולכם עושים בשירותים
כל כמה זמן צריך לנקות את הטלפון הנייד?

1. הכיס של המכנסיים

זהו אולי אחד הטיפים היותר לא ריאליסטיים שנתנו כאן במדור, אבל האמת היא שדווקא הבית הטבעי של הטלפון שלכם הוא זה שמסכן אתכם יותר מכל. כשהטלפון דלוק ומחובר לרשת אלחוטית, הקרינה שלו חזקה פי 2 עד 7 מאשר אם הוא מונח בתיק.

עוד באותו נושא

5 הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם מדי יום

לכתבה המלאה
סמארטפון בכיס. ShutterStock
הבית הטבעי של הטלפון הוא זה שמסכן אתכם יותר מכל. גבר מניח את הנייד בכיס/ShutterStock

מחקרים מצאו קשר הדוק בין הקרינה מהטלפון הנייד לבין גידולים סרטניים כמו גם לפגיעה בפוריות הגבר. גם ארגון הבריאות העולמי פרסם הזהרה מההשפעה המסרטנת של הקרינה הזאת, שעלולה אפילו לגרום לבעיות גב.

2. החזייה

כמה מחקרים הציעו שהנחת הטלפון הנייד בחזייה עלולה להגביר את הסיכון לסרטן השד בנשים. עם זאת, מומחים מדגישים כי אין מספיק הוכחות כדי לקבוע חד משמעית שיש קשר בין השניים. הבעיה היא שההרגל הזה טומן בחובו סיכון נוסף - הטלפון הנייד, כפי שהסברנו קודם, מהווה קרקע פורייה לחיידקים. במגע עם העור הרגיש שבחזה, יכולים החיידקים האלה לגרום לגירוי ולאי נוחות.

3. על המזרן ליד הראש

כשהטלפון בטעינה, הוא עלול להתחמם מאוד ובמקרים קיצוניים אף להתלקח. בשנים האחרונות נרשמו כמה מקרים בעולם של שריפות בעקבות טלפון נייד בטעינה. אולם, להרגל הנפוץ הזה יש השפעה בעייתית נוספת.

תאורת ה-LED במכשיר עלולה לשבש את פעילות ההורמון מלטונין שמופרש בגופנו ועוזר לנו לישון. הדבר עלול לשבש את מחזורי השינה, ולכן גם איגוד השינה הלאומי של ארצות הברית (National Sleep Foundation) ממליץ לשמור מרחק מהמכשיר במהלך הלילה. אם זה לא מספיק, החברה האמריקאית לסרטן מזהירה גם מפני הקרינה המסרטנת של המכשיר שמונח קרוב לראש למשך לילה שלם.

4. ליד הפנים

אנחנו נזכיר לכם לא מעט בכתבה הזאת את כמות החיידקים המטורפת שרובצת על הטלפון הנייד שלכם בכל עת. כשאתם משוחחים בטלפון כשהוא צמוד לפנים מתרחשים שני דברים - החיידקים שכבר נמצאים על המכשיר עלולים לעבור לפנים ולגרום לאקנה, לגירויים בעור ואפילו לקמטים. מנגד, גם חיידקים מהפנים יעברו לטלפון ויוסיפו עוד לזיהום שלו. לכן, עדיף לשוחח בעזרת אוזניות או דיבורית אלחוטית, שיהיו נוחות ויותר ובעיקר בריאות יותר.

אוזניות. ShutterStock
החלופה הבריאה. אוזניות/ShutterStock

5. בשירותים

אולי לא כתבנו את זה מספיק, אז זה המקום להדגיש שוב - הטלפון שלכם מושך אליו המון סוגים של חיידקים. זה קורה כי בניגוד לידיים שרובנו מקפידים לשטוף בכל כמה זמן, הטלפון לא זוכה לאותו הטיפול המסור.

אז למרות שאצל רובנו הטלפון הנייד החליף את העיתון בביקור בשירותים, זה אולי המקום הגרוע ביותר שאתם יכולים לקחת אליו את המכשיר המזוהם הזה. גם אם אתם משאירים את הטלפון במרחק ביטחון מהאסלה, מחקר מראה שכל דבר שנמצא במרחק של מטר ממנה יכול להידבק מחיידקים או מווירוסים שבאוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully