וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים מתמכרות למריחואנה יותר מגברים - זו הסיבה

5.11.2018 / 9:58

סקירה מדעית של מספר מחקרים התנהגותיים העלתה שהורמוני המין הנשיים משפיעים על האופן שבו הקנאביס פועל במוח וגורמים לנשים ליהנות הרבה יותר מגברים מהשימוש בסם

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בסרטון: החנות החוקית הראשונה למריחואנה בקנדה נפתחה החודש

לנשים יש סיכוי גדול יותר להתמכר לקנאביס, משום שהורמון המין אסטרוגן שמצוי בגופן גורם להן לחוות הנאה גדולה יותר מה"היי" - כך גילה מחקר חדש.

הסקירה המדעית שכללה ניתוח של מספר מחקרי התנהגות בבעלי חיים, העלתה עוד כי גברים לעומת זאת, נמצאים בסבירות גבוהה יותר לנסות את הסם ולהשתמש במינונים גבוהים יותר שלו ובתדירות גבוהה יותר, עקב נוכחותו של הורמון המין טסטוסטרון בגופם.

עוד בנושא:
למה קנאביס עושה לחלק מהאנשים מאנצ'יס?
עישון מריחואנה פעם בשבוע עלול לפגוע בפוריות הגבר
האם באמת יש דבר כזה "אישיות התמכרותית"?

אישה מגלגלת ג'וינט של מריחואנה. ShutterStock
נשים מועדות יותר מבחינה נוירו-כימית להתמכר לסם. אישה מגלגלת ג'וינט/ShutterStock

למרות שביחס לגברים פחות נשים צורכות מריחואנה, הן עוברות מהתנסות ראשונית להרגל מהר יותר מגברים. הסיבה לכך היא שהן רגישות יותר להשפעת הסם, שמשחרר במוחן כימיקלים שאחראים על תחושות גמול ועונג.

חשיבות ההבדל בהשפעתו של קנאביס על שני המינים מקבלת משנה תוקף לאור תהליכים גלובליים במסגרתם מדינות רבות אימצו מדיניות אי-הפללה בנוגע לסם או הפכו אותו לחוקי לשימוש פרטי. כך למשל, קנדה הפכה החודש למדינה השנייה שבה מותר באופן חוקי לצרוך קנאביס לשימוש אישי.

במחקר החדש נמצא שההבדלים בין המינים בתגובה לסם נובעים מהשפעתם של הורמוני המין טסטוסטרון, אסטרוגן (אסטרדיול) ופרוגסטרון על המערכת האנדו-קנבינואידית - רשת של תאי מוח שמתקשרים זה עם זה באמצעות כימיקלים מאותה משפחה של הכימיקלים המצויים בקנאביס.

אישה מעשנת ג'וינט. ShutterStock
נהנות יותר. אישה מעשנת ג'וינט/ShutterStock

"סטרואידי מין גבריים מגבירים התנהגות של נטילת סיכונים ומדכאים את מערכת הגמול במוח, דבר שעשוי להסביר מדוע גברים נוטים יותר מנשים לצרוך סמים, ובכלל זה גם קנאביס", אמרה ד"ר ליאנה פאטורה, אחת ממחברות המחקר ומדענית במועצת המחקר הלאומית של איטליה. היא הוסיפה כי "נראה שנשים מועדות יותר מבחינה נוירו-כימית לפתח התמכרות לקנאביס".

ממצאי הסקירה המדעית הזאת עשויים להוביל לפיתוחן של תכניות מגדריות לגמילה וטיפול במכורים (ומכורות) לסמים. "זיהוי נכון של הגורמים הינו קריטי לאופטימיזציה של פרוטוקולי מניעה וטיפול", אמרה ד"ר פאטורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully