וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לא בא לי: סיבות לירידה בחשק המיני

22.10.2018 / 14:26

זה לא שיש איזה רף אחיד שאפשר למדוד מולו מהו חשק מיני נורמלי, והגיוני שלכל אחד מאיתנו יש ליבידו קצת אחר. אבל אם אתם מרגישים ירידה במוג'ו שלכם בזמן האחרון, יכול להיות שזה בגלל אחת מהסיבות הללו

מערכת וואלה!

בסרטון: מילניאלז בכלל מעדיפים אוכל טוב על פני סקס

לחשק מיני אין תקן רשמי ואין רמה אחידה של ליבידו שניתן לקבוע כי היא ה"נורמלית". מכיוון שמדובר בעניין סובייקטיבי שמושפע מכל מיני נסיבות: פיזיות, רגשיות ואפילו לוגיסטיות, אך טבעי הוא שיהיה לו טווח רחב ואף מקום לשינויים ותנודות אצל כל אחד מאיתנו בתקופות שונות.

ועם זאת, אם הבחנתם בירידה משמעותית בחשק המיני האופייני לכם, יכול להיות שזאת אחת מהסיבות:

עוד בנושא:
6 סיבות לא מוכרות שהורסות לכם את האורגזמה
למה סקס גורם לנו להרגיש כל כך הרבה יותר טוב ביום למחרת?
מה גורם לזוגות מסויימים לעשות יותר סקס מאחרים?

בעיות בבלוטת התריס

אישה מחזיקה שתי ידיים על אזור המפשעה שלה. ShutterStock
שיבוש באיזון ההורמונלי הופך את יחסי המין לעניין כואב ולא נעים/ShutterStock

תת-פעילות של בלוטת התריס קשורה בטווח רחב של תסמינים שכולל גם בעיות בתפקוד המיני. המצב הרפואי הזה גורם לשיבוש בייצור ההורמונים בגוף ואצל נשים למשל, זה עלול להתבטא ביובש בנרתיק, דבר שהופך את יחסי המין לעניין כואב ולא נעים. תת-פעילות של בלוטת התריס הוא מצב רפואי שמאפיין בעיקר נשים, וגברים פחות מועדים לסבול ממנו, אך לעתים הוא פוגע גם בהם ובמקרים אלה הגבר עלול לסבול מבעיות כמו שפיכה מוקדמת. כל שיבוש באיזון ההורמונלי יגרום לאורך זמן גם לעייפות ולפגיעה באיכות החיים הכללית - וגם אלה דברים שמעיבים על החשק המיני, מן הסתם.

גיל המעבר

אישה אוחזת במניפה. ShutterStock
תופעות הלוואי לא ממש עושות חשק לסקס. גיל המעבר/ShutterStock

התופעות הפיזיות הנלוות לצניחה ברמות האסטרוגן שמאפיינת את גיל המעבר כוללות גלי חום, הזעות לילה ויובש וגינלי - וכולן לא ממש עושות חשק לסקס, להיפך. במקרה של גברים, חלה גם ירידה ברמות הטסטוסטרון עם הגיל ותהליך ההזדקנות. ירידה משמעותית ברמת הטסטוסטרון יכולה לפגוע לא רק בחשק המיני של גברים, אלא גם בזה של נשים.

סטרס ועייפות

בני זוג שוכבים במיטה עם הטלפונים הניידים שלהם. ShutterStock
למי יש כוח לסקס בסוף היום? זוג במיטה/ShutterStock

דאגות, חרדות ושעות עבודה ארוכות ותובעניות עלולות להותיר גברים ונשים כאחד עייפים מכדי לעשות סקס, אפילו אם החשק עוד ישנו איפשהו מתחת לכל המשימות והרשימות של חיי היום יום. כך למשל, פסיכולוגים מעידים שנשים רבות מדווחות על כך שהן פשוט עייפות ומותשות מכדי לחשוב על סקס וליזום אותו, אף על פי שהן כן נהנות ממנו. בהקשר של סטרס חשוב לדעת שאחת ההשפעות הפיזיולוגיות שלו היא היצרות של כלי דם, שבמקרים מסויימים עלולה לגרום לבעיות אין-אונות בגברים.

תרופות

תרופות וכוס מים. ShutterStock
הסיכוי לפגיעה בחשק או בתפקוד המיני גדול יותר כשנוטלים כמה תרופות יחד/ShutterStock

ישנן תרופות מסויימות שחלק מתופעות הלוואי שלהן כוללות פגיעה בחשק המיני או בתפקוד המיני, והסיכוי לכך עולה כאשר מדובר בתגובה בין תרופתית, שנגרמת כתוצאה משילוב בין כמה תכשירים תרופתיים שונים. נוגדי דיכאון, גלולות למניעת הריון, אנטיהיסטמינים, תרופות למניעת פרכוסים ומשככי כאבים ממשפחת האופיאטים הם כמה מהתרופות הידועות בכך שבין תופעות הלוואי שלהן נמנית גם פגיעה בליבידו. אם אתם נוטלים טיפול תרופתי ארוך טווח שאתם מרגישים שפוגע בתפקוד או בחשק המיני שלכם, פנו לרופא שלכם כדי להתייעץ על חלופה אפשרית.

חשיפה נמוכה לאור שמש

זוג ישן. ShutterStock, ShutterStock
הטסטוסטרון צונח בחודשי החורף. זוג במיטה/ShutterStock, ShutterStock

זאת אולי בעיה פחות מורגשת בשלהיו של הקיץ הישראלי, אבל מחקר איטלקי משנת 2016 גילה שטיפול באור הצליח לשפר את סיפוקם המיני של גברים שסבלו מבעיות ליבידו. החשיפה לאור גרמה לעלייה ברמות הטסטוסטרון של המשתתפים בניסוי, דבר שבתורו שיפר את חיי המין של הנבדקים והוביל לרמת סיפוק גבוהה יותר - הסבירו החוקרים מאוניברסיטת סיינה. בחצי הכדור הצפוני, רמות הטסטוסטרון בגופם של גברים נמוכות יותר בין החודשים נובמבר-אפריל (חודשי החורף) ואז עולות בהדרגה החל מחודשי האביב ומגיעות לשיאן באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully