פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      7 טריקים שיגרמו לכם לשתות יותר מים כל יום

      כולנו יודעים כמה חשוב לשתות מים, ולמרות זאת אנחנו לא שותים מספיק. אולי שבעת הטיפים הקטנים האלה יעזרו לנו סוף סוף לעמוד ביעד הנוזלים היומי

      7 טריקים שיגרמו לכם לשתות יותר מים כל יום

      בסרטון: 5 עובדות על מים

      למרות שכולנו יודעים כמה חשוב לשתות מספיק מים, יש כל כך הרבה תירוצים וסיבות שגורמים לנו לא לעמוד ביעד היומי המומלץ - לוחות זמנים עמוסים, משקאות אחרים שאנחנו מעדיפים לשתות (קפה, מישהו?) וגם החשש שאם נשתה מספיק מים נבלה הרבה יותר זמן בשירותים.

      אף אחד לא שופט אתכם, גם אנחנו לא שותים מספיק. אבל זה בכל זאת עניין חשוב לבריאות ששווה לנסות להשתפר בו ולא לוותר. הנה כמה דרכים שיכולות לעזור לכם לשתות יותר מים, בלי לעשות שינויים דרסטיים בשגרת יומכם.

      עוד בנושא:
      למה אסור לכם לשתות יותר מדי מים כשאתם חולים?
      זה מה שקורה לגוף כשלא שותים מספיק מים
      האם באמת צריך לשתות 8 כוסות מים ביום?

      1. לפתוח ולסגור את היום עם כוס מים

      מים (ShutterStock)
      תשקיעו בקצוות. אישה שותה מים (אילוסטרציה: ShutterStock)

      אם אתם מסוג האנשים שמנהלים לו"ז צפוף, עמוס ובלתי צפוי, עד כדי כך שלפעמים אתם פשוט שוכחים לשתות במהלך היום, תשקיעו בקצוות. אם תפתחו את היום שלכם כל בוקר בשתיית כוס מים (או שתיים) ותסיימו אותו באותה צורה זה כבר ישפר משמעותית את צריכת הנוזלים היומית שלכם.

      2. על כל כוס קפה שאתם שותים, שתו גם כוס מים

      קפה בכוס טייק אוואי (ShutterStock)
      הלכתם להביא קפה? קחו גם כוס מים. קפה טו גו (אילוסטרציה: ShutterStock)

      נכון שגם קפה הוא משקה ומכיל נוזלים, אבל הוא לא מרווה את הגוף כמו מים. אם כבר יש לכם הרגל לשתות מספר מסויים של כוסות קפה ביום, נצלו אותו כדי להגדיל גם את צריכת המים שלכם. בכל פעם שאתם קמים להכין לעצמכם קפה, מזגו לכם גם כוס מים.

      3. תוסיפו קרח למשקה שלכם

      גיף ויסקי עם קרח (ShutterStock)
      זה גם ידלל את הסוכר. משקה עם קרח (צילום: shutterstock)

      יש לא מעט אנשים שמתקשים לשתות מים פשוט כי זה לא טעים להם והם רגילים לשתות דברים אחרים - משקאות מוגזים, שייקים ועוד. הוספת כמות נכבדת של קרח למשקאות הללו היא דרך טובה להוסיף מים לתפריט שלכם. 4 קוביות קרח הן בערך חצי כוס מים.

      4. שימו עוד חריף

      אוכל חריף (ShutterStock)
      תמריץ לוהט. אוכל חריף (אילוסטרציה: ShutterStock)

      אכילת מזון מתובל ועז טעם, ובמיוחד מאכלים חריפים או פיקנטיים יכולה להוות תמריץ טוב לשלוח את היד אל כוס המים הקרובה.

      5. שתו כוס מים שלמה עם תוספי התזונה

      גבר לוקח כדור (ShutterStock)
      אל תסתפקו בלגימה. גבר בולע כדור עם כוס מים (אילוסטרציה: ShutterStock)

      אם אתם נוטלים תוספי תזונה או תרופה כלשהי על בסיס יומיומי, אל תסתפקו בלגימה קטנה שרק תוריד את הכמוסה במורד הגרון, אלא נצלו את ההזדמנות כדי לגמוע כוס שלמה של מים - אם כבר, אז כבר.

      6. שתו מקשית

      אישה שותה מקשית (ShutterStock)
      תרגישו בנוח לשתות גם באמצע הישיבה. אישה שותה מקשית (אילוסטרציה: ShutterStock)

      מתברר שכששותים מקשית בולעים יותר מים בכל לגימה. אז הנה עוד דרך להגדיל קצת את צריכת המים שלכם עם כל לגימה. עניין נוסף הוא שלעתים אנשים מרגישים בנוח יותר לשתות מקשית מאשר ישירות מבקבוק או כוס, בפגישות או ישיבות למשל אנשים נוטים לשתות יותר אם יש להם קשית, מאשר כשאין להם.

      7. הציבו לעצמכם יעד מוחשי

      בקבוק מים (ShutterStock)
      לפעמים צריך לראות את המטרה מול העיניים. בקבוק מים (אילוסטרציה: ShutterStock)

      אחת הדרכים להגדיל את צריכת המים היא להגדיר יעד ברור ולעמוד בו. חשבו כמה מים אתם צריכים לשתות ביום ואז מלאו את הכמות הזאת בבקבוק והבטיחו לעצמכם שעד סוף היום הבקבוק הזה מתרוקן. העובדה שתהיה לכם מול העיניים מטרה מוחשית, שגם תוכלו לראות את קצב ההתקדמות שלכם בה (בדמות מפלס המים היורד בבקבוק), תיתן לכם מוטיבציה לעמוד ביעד.