וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מתייבשת? זה מה שהחורף עלול לעשות לאיבר המין שלך

14.10.2018 / 15:14

מומחי בריאות האישה מזהירים מפני תופעת הלוואי החורפית שעלולה לפגוע קשות בחיי המין שלכן (ושלכם) - מה החורף עושה לאיבר המין הנשי ואיך אפשר להתמודד עם זה אם זה קורה לך?

זוג עם גרביים במיטה. ShutterStock
שום דבר לא אומר חורף יותר מסקס עם גרביים. זוג במיטה/ShutterStock

הטמפרטורות בחוץ עוד לא ממש מבשרות חורף, אבל השמועות העיקשות אומרות שלמרות מיאונו של החום להתפנות מכאן בסוף יגיע החורף גם השנה. אחד הסימנים הראשונים והמוקדמים לכך הוא בדרך כלל היובש שאנחנו מרגישים בשפתיים ובעור שלנו - פתאום כולם מסתובבים עם שפתון לחות בכיס ושואלים למי במשרד יש קרם ידיים.

אלא שהיובש הזה לא מגביל את עצמו רק לאיברים הללו והוא עלול להתבטא בעוד מקומות, גם כאלה שפחות נפוץ לדבר עליהם במשרד. ויש לזה אפילו שם - winter vagina (פות חורף, בתרגום חופשי לעברית).

עוד בנושא:
6 דברים שאתם חייבים לעשות אחרי סקס
הטעות הנפוצה שנשים עושות לפני סקס
תקופת יובש: מה קורה לגוף כשמפסיקים לעשות סקס

אישה מחזיקה את הידיים על המפשעה. ShutterStock
מעניין מענג ומהנה, סקס הופך לכואב ומביך. יובש בנרתיק/ShutterStock

"האוויר היבש שמאפיין את עונות הסתיו והחורף מרוקן את מאגרי הלחות של הגוף שלנו, זה מותיר את העור שלנו מיובש וסדוק, מגרה את הסינוסים ועושה עוד משהו שאנשים ונשים פחות ששות לדבר עליו - זה יכול לגרום גם ליובש בנרתיק", הסבירה מארי בורק, מיילדת לשעבר וכיום אחות בכירה במרפאה לכירורגיה פלסטית ואסתטית בלונדון, בראיון לעיתון הסאן הבריטי.

יובש וגינלי הוא אמנם מצב לא מסוכן ואפילו לא מסובך לטיפול, אך הוא עלול לפגוע קשות בחיי המין. היובש בנרתיק עלול להפוך יחסי מין מעניין מהנה ומענג לחוויה כואבת ומרתיעה ונשים רבות מציינות שזה גם גורם להן למבוכה. בתור התחלה, מומלץ לנשים שחשות כי הן סובלות מהבעיה לנסות ולפתור אותה בעזרת תכשירי סיכוך ולחות המיועדים לשימוש וגינלי. אם אלה לא מצליחים להקל על הבעיה ולפתור אותה, מומלץ לקבוע תור לבדיקה אצל רופא או רופאת הנשים. משום שלעתים, היובש בנרתיק נגרם בשל ירידה ברמות הורמון האסטרוגן, ואין לו כלל קשר לתחזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully