וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם אנשים רזים יכולים לסבול מכולסטרול גבוה?

28.9.2018 / 7:17

אתם בטח כבר יודעים שיש כולסטרול טוב וכולסטרול רע, ואולי אפילו יודעים לזהות אותם בבדיקות הדם התקופתיות שלכם, אבל האם אתם יודעים מה גורם לכולסטרול הרע לנסוק? ולמה זה עלול לגרום?

ביצת עין. ShutterStock
הן לא אשמות בכולסטרול שלכם. ביצת עין/ShutterStock

אנחנו כותבים כאן המון על תזונה ועל ההשפעה שלה על הגוף שלנו. ובצדק, לאוכל שאנחנו בוחרים יש השפעה ישירה על הבריאות ועל ההרגשה הכללית שלנו. אבל דווקא כשזה נוגע לכולסטרול, התמונה מעט מורכבת יותר. אף ששנים לימדו אותנו שאנחנו חייבים להסתפק בביצה אחת ביום ולהירגע עם הגבינה הצהובה, מחקרים מהשנים האחרונות מגלים שלתזונה שלנו יש פחות השפעה על רמות הכולסטרול בדם מאשר חשבנו.

אז מה זה אומר? האם אפשר לאכול כל מה שרוצים מבלי לחשוש מכולסטרול גבוה? ביקשנו מרופא הבית שלנו, ד"ר עידן גורן, לתת לנו תשובות, וגם לענות על השאלה שמטרידה רבים - האם גם אנשים רזים יכולים לסבול מכולסטרול גבוה.

עוד באני רק שאלה:
כמה זמן הגוף שלנו יכול לשרוד בלי אוכל?
התחלנו: מי חייב להתחסן נגד שפעת השנה?
למה הקול של בנים משתנה בגיל ההתבגרות?

לפני שנגיע לתשובות רק נזכיר לכם שכולסטרול גבוה קשור לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם כמו התקפי לב ושבץ. לכן, לא משנה אם אתם שמנים או רזים, אם אתם אוכלים כל בוקר קערת זרעי צ'יה או תוקעים שווארמה בצהריים - חשוב שתדעו מה ערכי הכולסטרול שלכם, ותטפלו בזה במקרה הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully