וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים שחווים עור ברווז הם בריאים ומאושרים יותר

24.9.2018 / 8:43

מחקר משותף לאוניברסיטאות היוקרתיות הארוורד ואוקספורד מצא שלאנשים שעורם סומר מהתרגשות יש כמה מאפיינים אישיותיים ופיזיים דומים. הסיבה המובילה לעור ברווז - הופעות מוזיקה חיה

עור ברווז. ShutterStock
קורלציה עם תכונות אישיות מסויימות. עור ברווז/ShutterStock

אנשים שחווים "עור ברווז" נוטים להיות במצב בריאותי ונפשי טוב יותר מאנשים שלא, והם גם יצירתיים וחברותיים יותר - כך קובע מחקר חדש שמגיע משתי אוניברסיטאות מאוד מכובדות: הארוורד ואוקספורד.

במסגרת המחקר, צפו 100 משתתפים במופע בן 45 דקות בפסטיבל מוזיקה קיצי. 55 אחוזים מהם דיווחו שחוו עור ברווז במהלך ההופעה, בעוד שהשאר לא חוו זאת. הם השיבו גם על שאלונים שמטרתם לבחון את השקפתם הכללית על החיים, מידת האמפתיה שלהם והתפיסה העצמית שלהם בנוגע למצבם הבריאותי והנפשי. החוקרים רובין מרפי מאוקספורד ומתיו זקס מהארוורד השוו לאחר מכן את הממצאים שנאספו מכל המשתתפים. המחקר הנוכחי הוא חוליה נוספת בשרשרת מחקרים שמצביעה על כך שמופעי מוזיקה חיה הם הגורם המוביל לתופעה המכונה "עור ברווז".

עוד בנושא:
אני רק שאלה: איך נוצרות גומות חן?
זו הסיבה שיש לכם נקודות אדומות על העור
זה מה שקורה לעור אחרי שבועיים בשמש. גם אם נמרחים

אלאניס מוריסט הופעה. שלומי פינטו,
לרוב זה יקרה בדקה הראשונה של השיר. אלאניס מוריסט בהופעה בישראל/שלומי פינטו

"תופעת עור הברווז סיקרנה אותנו במשך שנים רבות. המחקר שלנו הוא הראשון שמוכיח קורלציה בינה ובין תכונות אופי מסויימות", אמר מרפי, מרצה לפסיכולוגיה ניסיונית באוניברסיטת אוקספורד. "הראיות מצביעות שתחושה של חיבור אמיתי להופעות חיות ותגובה של הצטמררות (עור ברווז) משפיעה על התפיסה הכללית של מצב הרוח ואיכות החיים".

במחקר נמצא ש-66 אחוזים ממי שחוו עור ברווז העריכו את מצב בריאותם הנפשית והפיזית כ'טוב'. בעוד שבקרב מי שלא חוו את התופעה רק 46 אחוזים השיבו תשובה דומה. 88 אחוזים ממי שחוו עור ברווז אמרו שהם חשו שמחים יותר לאחר הצפייה בהופעה, לעומת 80 אחוזים מאלה שלא הצטמררו. 80 אחוזים מהמצטמררים העידו על עצמם כ'אמפתיים' ו'חביבים', בהשוואה ל-63 אחוזים בלבד מאלה שלא. עוד עלה מהנתונים, שאנשים שחוו עור ברווז הראו עניין גדול יותר בפעילויות יצירתיות כמו אפייה, ציור וכתיבה.

עוד באותו נושא

חידודים חידודים: נמצאו הגורמים לעור ברווז ופטמות זקורות

לכתבה המלאה

לעומת זאת, גם למי שלא חוו עור ברווז במהלך הניסוי היו כמה יתרונות. כך למשל 82 אחוזים מהם העידו על עצמם כבעלי ביטחון עצמי, בהשוואה ל-60 אחוזים בלבד ממי שכן חוו זאת.

הניסוי הראה גם שלנשים יש נטייה גדולה יותר לחוש עור ברווז, 55 אחוזים מהן חוו על בשרן את התופעה לעומת 46 אחוזים מהגברים בלבד. ולדברי החוקרים ממצא זה מעיד על כך שלנשים יש יכולת טובה יותר להתחבר רגשית למוזיקה.

בסך הכל דווחו 126 מקרים של עור ברווז במהלך הניסוי - שהם בממוצע 3 הצטמררויות בדקה. לרוב, התופעה הזאת מתרחשת במהלך הדקה הראשונה של השיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully