וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי תרופות: 5 דברים שיעזרו לכם להעביר כאב ראש

5.7.2018 / 6:59

שוב תקף אתכם כאב ראש מציק בטיימינג הכי גרוע שיש ובלי גישה למשככי כאבים? הנה כמה דברים יחסית פשוטים שאפשר לעשות עד שתשימו את ידיכם על כדור

ספק 500

יש מעט דברים שיכולים להרוס יום כמו כאב ראש עקשן וטורדני. לכאבי ראש יש יותר מהשלכות פיזיות, הם מהווים הסחת דעת מעיקה שמפריעה לכם לחשוב ולהתרכז. תנסו לעבוד או להעביר אחה"צ עם הילדים שלכם בזמן שהראש שלכם מרגיש כאילו הוא נתון במלקחיים - מדובר בעינוי. אתם יכולים לקחת כדור לשיכוך כאבים, זה יעזור ברוב המקרים ויעביר את כאב הראש בתוך 20-30 דקות. אבל עד שתתחילו להרגיש את השפעת הכדור, או במקרה שאין לכם משכך כאבים בהישג יד, הנה עוד 5 דברים שאתם יכולים לנסות ואמורים להקל על הכאב:

עוד בנושא:
7 מאכלים שיקלו על כאב הראש
הכל בראש: איך מבדילים בין כאב ראש למיגרנה?
מתי אתם חייבים ללכת רופא בגלל כאב ראש

אורגזמה

אילוסטרציה. ShutterStock
משחררת את משככי הכאבים הטבעיים של המוח. אורגזמה/ShutterStock

תוסיפו "הקלה על כאבי ראש" לרשימת היתרונות של סקס. מחקר גרמני שפורסם ב-2013 מצא שפעילות מינית (עם פרטנר או לבד) עשויה להקל על כאבי מיגרנה. "זה מעלה את רמות האוקסיטוצין, הורמון העונג והאהבה, וגם משחרר אנדורפינים שהם משככי הכאבים הטבעיים של המוח", הסבירה ד"ר שרה-לין מארק, מומחית בבריאות האישה.

עוד באותו נושא

6 הרגלים יומיומיים שעושים כאב ראש

לכתבה המלאה

תזרקו את המסטיק

מסטיק. ShutterStock
עומס על המפרק שמחבר את הלסת לגולגולת. מסטיק/ShutterStock

מחקרים מצביעים על כך שאנשים שנוהגים ללעוס מסטיק מועדים לסבול מיותר כאבי ראש. אחד ההסברים לכך הוא שהלעיסה והתנועה המתמדת של הלסת יוצרות עומס על המפרקים שמחברים את הלסתות לגולגולת, שגורם לכאב. "כל רופא יודע ששחיקה של המפרקים הללו גורמת לכאבי ראש. זה מאפיין לא מעט ילדים ומתבגרים שלועסים מסטיק בתדירות גבוהה מאוד", אומר ד"ר נתן ווטמברג מבית החולים מאיר בכפר סבא.

תשחררו את הקוקו

אישה אוספת את שיערה לקוקו. ShutterStock
ממילא יותר יפה לך פזור. אישה אוספת את שיערה לקוקו גבוה/ShutterStock

אין ויכוח על זה שהוא נראה מעולה, אבל הקוקו הגבוה והמתוח עלול להיות גם הסיבה לכאב הראש שלכן. "כשאוספים את השיער בתסרוקת מתוחה והדוקה זה עלול למשוך את העצבים שמצויים בקרקפת", הסבירה ד"ר דניס צ'ו, נוירולוגית מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה. גם תוספות שיער עלולות לגרום לאותו אפקט. כדי להקל על העומס הפיזי והמתח שבו נתונים עצבי הקרקפת, ממליצה צ'ו לשחרר את השיער או לאסוף אותו בסגנון רפוי יותר ולשמור את התסרוקות ההדוקות והמוקפדות רק לאירועים מיוחדים.

שתו קפה

כוס קפה קר עם קשית טו גו. ShutterStock
שתו אותו כשהכאב רק מתחיל. קפה/ShutterStock

לקפאין יש אפקט שיכוך כאבים קל, והוא יכול להיות יעיל במיוחד אם תצרכו אותו בשלבים המוקדמים של כאב הראש - כשהוא רק מתחיל. כך לטענת ד"ר אליזבת' לודר, ראש מחלקת הטיפול בכאב ובכאבי ראש בבית החולים בריגהם לנשים בבוסטון. "עם זאת, חשוב לא להגזים כי יכולה להיווצר סיבולת לזה. לכן מומלץ לשמור על צריכה יחסית מתונה של קפאין בשגרה, כדי שתוכלו בשעת הצורך להשתמש בקפאין כמזור מהיר לכאב ראש", הציעה ד"ר לודר.

תעשו מקלחת חמה

אישה במקלחת. ShutterStock
מרגיעה ומרפה את שרירי הראש, הצוואר והכתפיים. מקלחת חמה/ShutterStock

מקלחת חמה יכולה גם היא לעזור לכם להרגע ולהפיג מעט את כאב הראש שתקף אתכם. "אנשים שמתעוררים עם כאב ראש בבוקר - תופעה יחסית שכיחה, אגב - נוטים למשוך את הזמן במיטה בתקווה שזה יעזור לכאב לעבור", מספר ד"ר מארק גרין מבית החולים מאונט סיני בניו יורק. אבל דווקא לצאת מהמיטה ולעמוד תחת זרם מים חמים ונעימים יכול להועיל להם הרבה יותר, משום שזה מרפה את השרירים בראש, בצוואר ובכתפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully