וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו תנוחות סקס מותרות בהריון?

2.7.2018 / 0:10

לפעמים זה הדבר האחרון שמעניין אותן, אבל כשזה כבר כן על הפרק - לא תמיד נשים בהריון יודעות האם זה בטוח לקיים יחסי מין בהריון ועד איזה שלב. כל התשובות העסיסיות בפנים

נכנסה להריון פעמיים בהפרש של 10 ימים וילדה שתי בנות/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: האישה הזאת נכנסה להריון בזמן שהיתה בהריון

אם את בהריון, יכול להיות שסקס לא ממש נמצא בראש תחומי העניין שלך כרגע (או שאולי הוא כן בראש מעייניך - מאוד תלוי איך ההורמונים שלך מתנהגים). עם כל השינויים הפיזיים, ההורמונליים והרגשיים שאת עוברת בתקופה הזאת, אולי מצאת את עצמך חושבת אם סקס זה בכלל רעיון טוב במצב הנוכחי והאם זה לא עלול להזיק לתינוק שגדל בתוכך.

נתחיל מהשורה התחתונה - עבור רוב הנשים ההריוניות זה לגמרי בטוח לקיים יחסי מין בהריון - על כל שלביו. בהנחה שמדובר בהריון תקין, סקס שכולל חדירה וגינלית אינו מהווה שום סיכון ורוב הסיכויים שלא תהיה לו כל השפעה על מהלך ההריון, על הסיכוי להפלה או לסיבוכים אחרים. אם הרופא שלכן מאשר שההריון שלכן תקין ואינו הריון בסיכון, תרגישו חופשי לעשות סקס. זאת יכולה להיות דרך מצויינת להגביר ולשמר את האינטימיות בזוגיות לקראת הרחבת המשפחה.

עוד בנושא:
טבעונות בהריון? זה הרבה יותר בריא ממה שאתם חושבים
הרופא הזה יגרום לך לרצות להגיע לחדר הלידה
למה חלק מהזוגות עושים יותר סקס מאחרים?

אישה בהריון. ShutterStock
שגעת פיזית והורמונלית. אישה בהריון/ShutterStock

ומה לגבי הריון מרובה עוברים (תאומים, שלישייה וכו')? ברוב המקרים, אם ההריון תקין, גם ריבוי עוברים אינו עילה להתנזרות ממין. לעתים, הריונות מרובי עוברים מוגדרים גם כהריונות בסיכון ובמקרים כאלה יש להתייעץ עם רופא הנשים כדי להבין האם יחסי מין מהווים גורם סיכון להריון. בלי קשר למספר העוברים שברחמך, בכל מקרה של הופעת סימנים מדאיגים כמו כאבים, צירים, הפרשות חריגות או דימום לאחר יחסי מין יש לפנות לרופא.

לא, אתם לא "תפגעו בראש של התינוק"

חששות מקיום יחסי מין בזמן ההריון אינן נחלתן הבלעדית של נשים, ישנם לא מעט גברים שמהססים ותוהים האם זה בטוח או חוששים "לפגוע בראש של התינוק". אז ככה, בראש של התינוק אתם לא יכולים לפגוע, אבל בצוואר הרחם כן. ואין עם זה בעיה (בהנחה שהוא אינו מורחב או מקוצר). צוואר רחם תקין מהווה מחסום עבה מספיק שתפקידו לוודא ששום דבר לא יצליח לחדור ולהכנס אל תוך הרחם. את פתח צוואר הרחם סוגר הפקק הרירי, שמונע כניסת חיידקים וחלקיקים זעירים אחרים.

נוסף על צוואר הרחם והפקק הרירי ישנו גם שק מי השפיר שעוטף את התינוק ומגן עליו. לכן, אין צורך לחשוש גם שהתינוק ירגיש את התנועות, ההתחככויות ושאר התנועות שמאפיינות משגל. התינוק צף בתוך בריכת מים קטנה וחמימה שמעדנת את כל התנודות שמגיעות מבחוץ. אתם ממש לא תפריעו לו. אגב, גם בסוגיה הזאת הגודל לא קובע - גם אם לבן הזוג שלך יש איבר מין גדול מהממוצע, הוא לא יגיע לתינוק ולא יפגע בו. ואותו הדבר תקף גם לצעצועי מין, דילדואים וכו'.

גבש מנשק אישה בהריון. ShutterStock
פשוט תזרמו עם מה שנוח לכן. גבר מנשק אישה בהריון/ShutterStock

בכל הנוגע לתנוחות, זה רק עניין של העדפה. אין תנוחות הריון בטוחות יותר או פחות בהריון. אם ההריון תקין, ניתן לקיים יחסי מין ללא מגבלות מיוחדות. עם זאת, ובמיוחד ככל שההריון מתקדם והבטן גדלה - ייתכן שחלק מהנשים יגלו שתנוחות מסויימות נוחות להן פחות מאחרות.

באילו מקרים סקס מסכן את ההריון?

למרות שברוב המקרים אין מניעה לקיים יחסי מין לכל אורך ההריון, ישנם בכל זאת מספר מצבים שבהם רופאים כן ימליצו להמנע ממנו במהלך ההריון כולו, או חלקו:

שיליית פתח - מצב שבו מיקום השלייה הוא נמוך וקרוב לצוואר הרחם, מכסה אותו חלקית או לחלוטין. לעתים קרובות שיליית פתח גורמת גם לדימומים. במקרה כזה יש מקום להמנע מיחסי מין שכוללים חדירה, משום שיש חשש שפגיעה בצוואר הרחם תזיק גם לשיליה ותגביר את הדימום. במקרים רבים, ככל שההריון מתקדם שיליית הפתח מטפסת למעלה ואז הסיכון פוחת. הרופא המלווה את ההריון יבצע מעקב באמצעות אולטרסאונד ויעדכן מתי מיקום השיליה מאפשר קיום יחסי מין.

צוואר רחם מקוצר - בהריונות שבהם צוואר הרחם מתקצר, נמחק או נפתח מוקדם מהצפוי והרצוי, סקס עלול לגרום לו להתקצר או להפתח עוד יותר, דבר שיגדיל את הסיכויים ללידה מוקדמת. חדירה מגדילה גם את הסיכון לפציעה או זיהום, שיכול לנדוד במעלה צוואר הרחם ולזהם גם את הנוזלים המקיפים את העובר.

הריון בסיכון / צירים מוקדמים - אם חווית צירים מוקדמים או שיש לך עבר של לידות מוקדמות, ייתכן שרופא הנשים שלך ימליץ על התנזרות במהלך ההריון, משום שיש חשש שגירוי של צוואר הרחם יגרום לצירים או יגביר את עוצמתם (במקרים שבהם כבר יש צירים).

אישה בהריון. ShutterStock
צירים מוקדמים? השבתה מוחלטת/ShutterStock

דליפת מי שפיר - אם שק מי השפיר פקע בטרם עת ונוזליו החלו לדלוף, משמעות הדבר היא שהמחסומים שתפקידם להפריד בין העובר ובין חיידקים ומזהמים חיצוניים נפרצו. במקרה כזה, קיום יחסי מין עלול להגדיל את הסיכון לחדירת מזהמים אל תוך הרחם.

בכל המקרים הנ"ל ההמלצה הרפואית תהיה להמנע מחדירה וגינלית מכל סוג שהוא - השבתה מוחלטת. זה כולל חדירה של פין, דילדו, ויברטור, אצבעות וכל דבר אחר שניתן להעלות על הדעת. הסיכון פשוט גדול מדי ולא שווה לקחת אותו. במקרים מסויימים ניתן עדיין יהיה ליהנות מגירוי חיצוני של הדגדגן, אבל זה מאוד תלוי בסיבה ובגורם הסיכון, אז בכל מקרה של ספק מוטב להתייעץ עם הרופא המטפל.

  • עוד באותו נושא:
  • הריון
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully