וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אפשר לעבוד ככה? 20 ימי מחלה בשנה הראשונה לחיי התינוק

17.6.2018 / 0:08

סקר חדש שנערך בישראל מגלה כמה ימים בממוצע נאלצים הורים לתינוקות להחסיר מעבודתם בשל מחלת ילדם, בשנה הראשונה לחייו. 81 אחוזים מהאימהות העידו כי נעדרו מהעבודה בשל מחלת ילד, ממוצע ימי המחלה שנלקחו: יותר מ-16

מדידת חום לתינוק. ShutterStock
כנראה שגם היום לא נגיע לעבודה. אבא מודד חום לתינוק/ShutterStock

בשנים האחרונות, נושא המחלות התכופות והחיסוניות השברירית של הילדים מעלה חשש בקרב הורים רבים בישראל, בייחוד אם הם הורים לילדים קטנים. מחלות חוזרות, הידבקויות בגן וימי מחלה רבים שההורים נאלצים לקחת במהלך השנה משבשים את סדר היום בעבודה ואף משפיעים על מצב הרוח בבית. מסקר שערכת חברת אבוט, יצרנית סימילאק גולד, עולה כי רוב מובהק של אימהות העידו כי תינוקן היה חולה עד 20 ימים בשנה הראשונה לחייו. 35 אחוזים מהאימהות שהשיבו לסקר העידו כי תינוקן היה חולה יותר מ-20 ימים בשנתו הראשונה.

בסקר השתתפו יותר מ-300 אמהות ונבדק בו בין השאר מה חושבות האימהות בישראל על מערכת החיסון של התינוקות שלהן, מה הן חושבות שניתן לעשות על מנת לשפר את המצב ואיך זה משפיע על חייהן בבית ובעבודה.

עוד בנושא:
מתי חייבים לגשת למיון עם תינוק?
חובה בכל בית עם ילדים: התרופות שכדאי להחזיק בארון
כל מה שצריך לדעת על שלשולים בקרב תינוקות

אמא מנשקת תינוק חולה עם אף סתום. ShutterStock
ממוצע של שבועיים וחצי ימי מחלה בשנה. אמא מנשקת תינוק חולה/ShutterStock

במסגרת הסקר נשאלו האימהות כמה ימים במצטבר היה תינוקן חולה בשנה הראשונה לחייו כאשר האופציות נעו בין 0 ל-150 ימים. מספר הימים הבולט ביותר שעליו דיווחו אימהות נע בין 10 ל-20 ימים. 65 אחוזים מהאימהות העידו כי תינוקן היה חולה עד 20 ימים בשנה הראשונה לחייו ו-35 אחוזים מהן העידו כי תינוקן היה חולה יותר מעשרים יום בשנתו הראשונה.

כשנשאלו האימהות לגבי ההשלכות של ימי המחלה של התינוק על עבודתן או על עבודתו של בן זוגן עלה נתון גבוה מאוד לפיו 81.4 אחוזים מהאימהות העידו כי הן עצמן או בן הזוג שלהן לקחו ימי מחלה ונעדרו מהעבודה עקב מחלת התינוק. רק 18.6 אחוזים מהאימהות השיבו כי הן ובני זוגן לא נעדרו מהעבודה בשל מחלת ילד.

עוד באותו נושא

למה תינוקות חולים כל כך הרבה בשנה הראשונה?

לכתבה המלאה

רבע מהאמהות: ההעדרויות פוגעות לנו בשכר

ממוצע הימים בהם זוג נעדר מהעבודה בשל מחלה של התינוק הינו גבוה למדי ועומד על 16.7 ימים. למעלה משליש מהאימהות השיבו כי המחלות של תינוקן מפריעות להן לבצע את חובותיהן במקום העבודה. רבע מהאימהות חשו כי סוגיית המחלות משליכה גם על תנאי השכר שלהן.

בנוסף, כ-18 אחוזים מהאימהות העידו כי המחלות של תינוקן מקשות ומשפיעות על מערכת היחסים עם בן/בת הזוג וכרבע מהאימהות העידו שהמחלות של תינוקם משפיעות על האווירה הכללית בבית.

  • עוד באותו נושא:
  • ימי מחלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully