וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני אדם הופכים טיפשים וטיפשים יותר. מה הסיבה לכך?

13.6.2018 / 10:20

מחקר נורבגי שנערך על נתונים של מאות אלפי גברים מצא ירידה משמעותית ברמת ה-IQ. הסיבות לכך עשויות להיות שיטות לימוד ושינון שונות, אך גם אורח החיים המודרני שמביא ילדים ובני נוער רבים לבהות בטלפונים שלהם ולהזניח את ספרי הקריאה

מחקר קבע - ככל שמנת משכל של אישה גבוהה יותר, כך פוחת הסיכוי שהיא תרצה ללדת ולגדל ילדים/מערכת וואלה!

בווידיאו: נשים עם אינטליגנציה גבוהה יותר, נוטות לרצות פחות ילדים

הנה חדשה שאולי לא אמורה להפתיע אותנו: ניקוד ה-IQ של צעירים החל להידרדר בשנים האחרונות לאחר שטיפס בהתמדה מאז מלחמת העולם השנייה, כך עולה ממחקר נורבגי חדש שטוען כי הירידה ששוות ערך לכ-7 נקודות לדור, החלה עם ילידי 1975.

הירידה בציונים מסמנת את סיומה של מגמה - הידועה בשם אפקט פלין (Flynn effect) - שטוענת לעלייה ממוצעת ב-IQ בעשורים האחרונים בכ-3 נקודות בערך בעשור. מדענים תיארו את התוצאות כ"מרשימות", אך "מדאיגות למדי".


עוד בנושא:
האם אפשר להעלות את רמת המשכל בחמש נקודות תוך שעה?
מדעי המוח: 10 סלבס עם אייקיו גבוה במיוחד

רופאה בוחנת סריקות מוח. ShutterStock
האינטילגנציה האנושית יורדת בהדרגה/ShutterStock

לטענת החוקרים ממרכז ראנגר פריש (Ragnar Frisch) למחקר כלכלי באוסלו שבנורבגיה, הירידה נובעת מההבדלים בשיטות הלימוד של שפות, כמו גם של מתמטיקה, שנלמדים בבתי הספר. בנוסף, הסיבה יכולה להיות נעוצה בכך שאנשים כיום משקיעים יותר זמן במכשירים טכנולוגיים כמו טלפונים וטאבלטים במקום לקרוא ספרים. עם זאת, על פי מחקרים קודמים, ציוני ה-IQ נמצאים בירידה כבר מאז תחילת האלף.

במחקר שערכו בנושא בו ניתחו את הציונים ממבחן IQ סטנדרטי של למעלה מ -730 אלף גברים, הם מצאו כי מנת המשכל של הגברים הנורבגיים נמוכה מזו של אבותיהם כאשר הם היו בני אותו גיל. המחקר פורסם בכתב העת PNAS.

רק בתחילת השנה פרסמנו כאן ממצאי מחקר שגילה כי אכילת דגים באופן קבוע משפרת את האינטליגנציה של ילדים ואף מסייעת להם לישון טוב יותר. החוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה שבחנו למעלה מ-500 ילדים אמריקאים גילו כי בני תשע עד 11 שאוכלים דגים לפחות פעם בשבוע השיגו כמעט 5 נקודות יותר במבחני מנת המשכל בהשוואה לאלה שהעידו כי אכלו דגים לעתים רחוקות. המחק אף מצא כי גם אלה שדיווחו כי הם אוכלים דגים מדי פעם, נהנו מאפקט ששוויי מוערך בכ-3.3 נקודות.

  • עוד באותו נושא:
  • IQ
  • חוכמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully