וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם מזיעים בלי הפסקה? הסיבה והפתרון

מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה, מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה

12.7.2018 / 7:31

הזעה אומנם נחשבת בריאה וחשובה לקירור הגוף, בעיקר בימי הקיץ החמים, אבל עבור אנשים הסובלים מהזעת יתר מדובר בתופעה מטרידה שמקשה על החיים. ד"ר מרינה לנדאו, מומחית לרפואת עור עם הפתרונות הרפואיים הקיימים

ShutterStock

היום נדבר על אחת הבעיות הנפוצות שתוקפות את הישראלים בקיץ - הזעת יתר. כן, העונה החמה בפתח ובכדי להתחמק מהתלבטויות כמו "האם להביא חולצה ספייר לעבודה", או "האם לצאת לדייט רק עם חולצה שחורה כדי שלא יראו את אגלי הזיעה?" הזמנו לאולפן את ד"ר מרינה לנדאו, מומחית לרפואת עור, שתלמד אותנו איך מתמודדים עם זה.

זיעה אומנם נחשבת למנגנון קירור של הגוף והיא חשובה, אבל איך מודדים הזעת יתר ומה ההגדרה המדויקת שלה?
"הזעת יתר היא הגדרה אינדיבידואלית. אנשים שסובלים מהזעת יתר עיקר ההזעה שלהם היא כשהם מתרגשים", מסבירה ד"ר לנדאו. הזעת יתר עלולה לנבוע מעודף משקל, מפעילות חריגה של ההורמונים בגוף ולעיתים אף כתוצאה ממחלות שונות.

לדבריה, המקומות הכי שכיחים להזעת יתר הם בתי שחי, כפות ידיים וכפות רגליים. "ריכוז של בלוטות הזיעה במקומות האלה הוא גבוה יותר אצל כולם. אין הבדל בין גברים לנשים, אלא בגיל, והזעת יתר מתחילה לרוב סביב גיל ההתבגרות".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

למה אנחנו מזיעים? כל מה שרציתם לדעת על מנגנון הקירור של הגוף

מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה
פנים מזיעות. ShutterStock
מזיעים כשמתרגשים. אישה מזיעה בפנים/ShutterStock

מה הטיפול היעיל ביותר לתופעה?
"יש שורה של תכשירים אנטי פרספירנטים מונעי הזעה. לא מדובר בדאודורנט שמנטרל את ריח הזיעה, אלא בתכשיר שמקטין את כמות הזיעה על ידי סתימת התעלות מהן הזיעה מופרשת", היא מסבירה. לדבריה של ד"ר לנדאו קיימים גם פתרונות כירורגיים ניתוחיים עבור אנשים שהטיפול הזה לא עוזר להם ומזיעים משמעותית. "בניתוח חותכים למעשה את העצב שמספק את בלוטות הזיעה. זה ניתוח לא פשוט וחלק לא מבוטל מהאנשים שעוברים אותו מתחילים להזיע ביתר ממקומות אחרים".

מלבד אלו, קיים מכשיר שעשוי לפתור את הבעיה באמצעות שימוש ביונים חשמליים, וישנם גם מכשירים שעושים שימוש בטכנולוגיה של גלי רדיו. ד"ר לנדאו מסבירה כי קיים גם פתרון בהזרקה של חומר ממשפחת הבוטוליניום עבור אנשים הסובלים מהזעת יתר. "מדובר בטיפול לא כירורגי והוא נחשב יחסית פשוט. אחרי שבועיים רואים את האפקט של הטיפול והוא נמשך בין שישה לשבעה חודשים. מדובר על טיפול יעיל, כמעט נטול תופעות לוואי והוא אינו כואב".

תוכן המאמר הינו כללי ואינו בא להחליף התייעצות עם הרופא המטפל.

מומלץ לבצע המשך בירור המצב הרפואי ולפנות הרופא המטפל. לרשימת רופאים לאבחון וייעוץ לחצו כאן

מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה, מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה
  • עוד באותו נושא:
  • הזעה
  • זיעה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully