וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק קבע: אנשים עם משקפיים באמת חכמים יותר

3.6.2018 / 0:20

חדשות טובות לאלה שצריכים להרכיב משקפי ראיה: מחקר שבחן נתונים של מאות אלפי אנשים מצא מתאם בין קוצר ראיה ובין אינטליגנציה גבוהה. חדשות קצת פחות לאלה שמרכיבים משקפיים כדי להראות אינטליגנטיים - זה לא עובד לכם

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

נכון, זו נשמעת כמו קלישאה מעייפת, אבל מחקר ענק שפורסם לאחרונה קבע שמי שמרכיב משקפיים הוא באמת חכם יותר. הייתם חושבים שזה קשור לעובדה שהם קוראים כל היום או בוהים שעות במחשב, או סתם מנסים לעשות רושם, אבל על פי המחקר שפורסם בכתב העת Nature Communications מדובר, איך לא, בגנטיקה.

קבוצת חוקרים בינלאומית שפעלה תחת חסות אוניברסיטת אדינבורו, ביקשה לבדוק את האינטראקציה בין הגנים ובין התפקוד הקוגניטיבי. הם בחנו מידע גנטי וקוגניטיבי של למעלה מ-300,480 אנשים, כדי לראות אם יש חפיפה בין גנים הקשורים בחוכמה לבין גנים הקשורים לבריאות. הם ניתחו 148 אזורים גנומיים הקשורים לתפקוד קוגניטיבי משופר, כולל 58 שזוהו לראשונה על ידי החוקרים.

עוד בנושא:
11 סימנים שאתם חכמים יותר ממה שאתם חושבים
מחקר: אנשים חכמים יותר - חיים יותר
האם יש תרופה שתעשה אותנו חכמים יותר?

הבדל בין קוצר לרוחק ראיה

הצוות מצא מתאם גנטי בין תפקוד קוגניטיבי כללי לבין מגוון של בעיות בריאותיות. קשר אחד מעניין שהתגלה היה בין אינטליגנציה לקוצר ראייה, כמו גם הצורך בהרכבת משקפיים או עדשות מגע. באופן מוזר, הם מצאו מתאם שלילי בין אינטליגנציה וראייה למרחקים. הם גילו כי בסך הכל, אלו שנמצאו יותר אינטליגנטים במבחנים שנערכו היו בסבירות גבוהה יותר ב-30 אחוזים להיות בעלי גנים המעידים שהם זקוקים למשקפי קריאה מאשר אלה שצברו נקודות נמוכות.

ביל גייטס. AP
קלישאה שעובדת במציאות. ביל גייטס/AP

בנוסף, הם מצאו מתאם שלילי בין תפקוד קוגניטיבי גבוה ובין בעיות לב, סרטן ריאות, לחץ דם גבוה ומחלת מפרקים. הם מצאו גם כי אלו עם תפקוד קוגניטיבי טוב יותר עשויים לסבול פחות מדיכאון. למרות זאת, חשוב לציין כי מדובר בסופו של יום במתאם, כך שתפקוד קוגניטיבי טוב יותר לא אומר בהכרח שיש סיכון נמוך יותר למחלת לב, למשל.

אינטליגנציה גבוהה קשורה לבריאות טובה

אינטליגנציה קשורה לעיתים קרובות לבריאות טובה יותר, משום שאנשים חכמים בדרך כלל משכילים יותר ויש להם משרות טובות יותר, ולכן יש סיכוי גבוה יותר שיש להם כסף להוציא על תזונה בריא, חוגי ספורט וכיוצא בזה.

"המחקר, אחד הגדולים שנערכו על תפקודים קוגניטיביים זיהה הבדלם גנטיים רבים התורמים למיומנויות החשיבה", אמרה ל- The Telegraph, מנהלת המחקר, ד"ר גייל דייוויס מאוניברסיטת אדינבורו. "הגילוי של השפעות גנטיות משותפות על התוצאות הבריאותיות ועל מבנה המוח מספק בסיס לחקר המנגנונים שבאמצעותם הבדלים אלה משפיעים על מיומנויות החשיבה לאורך כל החיים".

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully