וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה הכיפית שתהפוך את היחסים שלכם עם הילד לטובים יותר

17.5.2018 / 7:17

נכון, זה לא מרשם למערכות יחסים מושלמות עם הילדים שלכם, אבל מסתבר שהאזנה משותפת למוזיקה עם ילדיכם תחזק את הקשר המשפחתי, במיוחד כשהילדים כבר קצת יותר גדולים

צילום וידאו: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: נועה לוי

בווידיאו: הטרנד הרותח אצל הורים בישראל

מערכות יחסים של הורים וילדים הם דבר מורכב שמשפיע על שני הצדדים לאורך החיים. מחקר חדש של אוניברסיטת אריזונה מציע שיטה חדשה, ודי קלה יש לומר, לשיפור מערכות היחסים האלה - פשוט להקשיב יחד עם הילדים שלכם למוזיקה.

המחקר שהתפרסם בכתב העת Family Communication ביקש מקבוצה של צעירים בממוצע גילאים של 21 למלא שאלונים שכללו בין היתר שאלות על תדירות ההאזנה שלהם עם הוריהם למוזיקה, הליכה משותפת לקונצרטים או נגינה בכלי נגינה במהלך שנות ילדותם. לאחר מכן הם נתבקשו לתאר את מערכות היחסים שלהם עם הוריהם. הם מצאו כי ילדים מגילאי 8 שחלקו יותר חוויות מוזיקליות יחד עם הוריהם, נטו לתאר את מערכות היחסים שלהם איתם כטובות יותר בבגרותם.

עוד בנושא:
צפו: מה ילדים ונוער כיום חושבים על רדיוהד ו"אוקיי קומפיוטר"?
למה יש אנשים שלא אוהבים לשמוע מוזיקה?
הצלילים שמסייעים להתפתחות המוח של פגים

אבא ובן מאזינים למוזיקה. ShutterStock
פעולה מקרבת שמשפיעה על ההווה ועל העתיד. אבא ובן מאזינים למוזיקה/ShutterStock

"אם יש לכם ילד קטן ואתם מאזינים למוזיקה או מנגנים יחד איתו זה מקרב ביניכם באותו הרגע אבל גם בשלבים מאוחרים יותר בחיים", אמרו עורכי המחקר. "אם יש לכם ילדים מתבגרים ואתם מצליחים לשבת איתם ולהאזין למוזיקה יחד, יש לזה אפילו אפקט חזק יותר על מערכת היחסים שלכם בעתיד ועל התפיסה של הילד לגבי מערכת היחסים שלכם".

המחקר לקח בחשבון שני סוגים נפוצים אחרים של פעילויות בין הורים לילד והסתכל על שני מדדים: תיאום ואמפתיה. תיאום, הוא משהו שקורה כאשר אנשים מנגנים מוזיקה ביחד או מקשיבים למוזיקה ביחד ובעקבות כך למשל רוקדים ושרים יחד, מה שגורם לחיבור. החוקרים הצביעו על כך שיש מרכיב רגשי להאזנה למוזיקה עם ילדים. "הרבה מחקרים שנעשו לאחרונה התמקדו באופן שבו רגשות יכולים להתעורר דרך המוזיקה, וכיצד זה יכול להנציח אמפתיה ותגובות אמפתיות כלפי השותף שלך".

חשוב מיוחד במיוחד בגיל ההתבגרות

החוקרים גם ביקשו לתת דגש בפני ההורים שההאזנה למוזיקה יחד עם ילדים קטנים היא קלה יותר ונחשבת אפילו לרוטינה יומית במשפחות מסוימות, בהתבגרותם זה נעשה קשה יותר. "עם ילדים צעירים, הפעילות המוזיקלית שכיחה למדי וכוללת שירי ערש ושירי ילדים, אבל אצל בני נוער זה פחות שכיח, וכשהדברים פחות נפוצים אתה עשוי למצוא השפעות גדולות יותר, כי כאשר הדברים האלה קורים, הם חשובים מאוד", הסבירו.

החוקרים ביקשו להבהיר כי על אף הממצאים לא מדובר במרשם למערכת יחסים מושלמת, אבל כל הורה רוצה למצוא דרכים לשפר את הקשר שלהם עם הילד שלהם ולוודא כי היא נשמרת לטווח ארוך, וזו יכולה להיות דרך יצירתית וכיפית לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully