וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסט שהרס לכל העולם את החשק למאפינס. לנצח נצחים

9.5.2018 / 9:25

במרכז למניעת מחלות בסך הכל רצו לעורר מודעות למחלות זיהומיות שמועברות על ידי עקיצות של חרקים, בדרך הם הצליחו להגעיל את כל האינטרנט ולהוציא את החשק מאחד המאפים האהובים בהיסטוריה של האנושות והפחמימות

אם אתם אוהבים מאפינס (מי לא?) ושונאים קרציות (שוב, מי לא?) הכתבה הזאת עלולה לקלקל לכם את מצב הרוח. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, אחד מגופי הבריאות הממשלתיים החשובים ביותר באמריקה ובעולם, העלה לפני כמה ימים לטוויטר ציוץ שהצליח להקריפ הרבה מאוד אנשים ולבאס אותם על מאפינס, אולי לתמיד.

לציוץ צורפה תמונת תקריב של מאפין עם פרג והוא כלל את הכיתוב: "קרציות יכולות להיות בגודל של גרגר פרג. מצליחים לזהות את כל 5 הקרציות שבתמונה? למדו עוד על מניעת עקיצות של קרציות". והאמת היא, שקשה מאוד עד בלתי אפשרי להבדיל בין הקרציות ובין גרגרי הפרג בתמונה - אולי זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים חוו תגובה קשה לציוץ הזה.

למרבה המזל לחלקם יש גם חוש הומור לא רע, כך שהתגובות המשעשעות לא איחרו לבוא. "לא חשבתי שזה אפשרי, אבל ממשלת ארה"ב הצליחה להרוס לכולם את ההנאה ממאפינס", כתב אחד המגיבים, ואחר ציין בצדק: "כספי המסים שלכם משלמים לאנשים האלה, שהעבודה שלהם היא להניח קרציות על מאפינס".

עוד בנושא:
בגלל חרק: רוכב אופנוע אובחן לא נכון - והתעוור בעין אחת
לא רק זיקה: עוד מחלות שנגרמות על ידי עקיצת יתוש
איזו קרציה: הטפיל שהופך אנשים לצמחונים

האם אתם מצליחים להבחין בקרציות?

פוסט של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן על קרציות ומאפינס פרג. טוויטר, צילום מסך
פוסט של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן על קרציות ומאפינס פרג/צילום מסך, טוויטר

ועכשיו?

פוסט של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן על קרציות ומאפינס פרג. טוויטר, צילום מסך
פוסט של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן על קרציות ומאפינס פרג/צילום מסך, טוויטר

רוב הסיכויים שבתמונה המוגדלת כבר הצלחתם לראות את החברות הלא קרואות, אבל אם לא תנו מבט יסודי באזור שמעל הסדק בראש המאפין ותראו אותן בבירור. חוץ מהקרפת האינטרנט כולו, לפוסט יש עוד מטרה חשובה והוא חלק מקמפיין של ה-CDC להעלאת המודעות למחלות שמועברות על ידי חרקים כמו קרציות, יתושים ופרעושים. בין השנים 2004 ו-2016 שולש מספרם של מקרי ההדבקה במחלות על ידי מזיקים אלו והגיע ל-640 אלף, וכן התגלו 9 חיידקים נוספים שיכולים להיות מועברים על ידם.

במרכז לבקרת מחלות ומניעתן המליצו לאנשים להמנע מאזורים שבהם יש קרציות, כמו אזורים מיוערים או אזורים שבהם צומח עשב גבוה. עם זאת, לאנשים שבכל זאת מגיעים לאזורים שנפוצות בהן קרציות, ההנחיה היא להתקלח כמה שיותר מהר לאחר מכן, רצוי בטווח של שעתיים משובכם, על מנת לשטוף קרציות שייתכן ועלו על גופכם. לאחר מכן בצעו בחינה מדוקדקת של כל אזורי הגוף (היעזרו גם במראה כדי לראות מקומות שקשה להגיע אליהם). את הבגדים שלבשתם בטיול הכניסו למייבש בחום גבוה למשך 10 דקות, כדי להרוג קרציות שאולי מסתתרות בתוכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully