וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם צריכים לעודד את הילד שלכם לשאול את השאלה הזאת

9.5.2018 / 7:24

הילד שלכם לא מפסיק לשאול 'למה?' על כל דבר? זה מעצבן אבל זה גם משמח. מחקר גילה שילדים סקרנים שמרבים לשאול שאלות הופכים לתלמידים טובים יותר ובעלי הישגים אקדמיים גבוהים יותר

ילד מחופש לרובוט. ShutterStock
אבל למה לשאול את זה 40 פעם ביום?/ShutterStock

יש מילה אחת קטנה שיכולה להוציא הורים מדעתם, במיוחד אם היא נאמרת בתדירות של כמה עשרות פעמים ביום: 'למה?'. אבל למרות שזה יכול להיות מעיק ורפטטיבי מאוד, ולפעמים אפילו להשאיר אתכם בלי תשובה טובה, אתם דווקא צריכים לעודד את הילדים שלכם להמשיך ולשאול את השאלה הזאת. לדברי מדענים, ילדים שמפגינים סקרנות בזמן שיחה גדלים להיות תלמידים טובים יותר.

המחקר שכלל 6,200 ילדים בגילאי הגן מצא שהילדים הסקרנים והחקרנים ביותר היו מרוכזים יותר בכיתה והגיעו להישגים טובים יותר במבחני קריאה וחשבון בהמשך חייהם. החוקרים גילו גם שבאופן כללי, ילדים מבתים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר הגיעו להישגים נמוכים יותר מאלה שגדלו בבתים שבהם היד משגת, אולם גם בתוך קבוצת הילדים הפחות פריבילגים, אלה שנהגו לשאול יותר שאלות, הגיעו להישגים לא פחות טובים מהילדים הסקרנים מהמשפחות בעלות האמצעים. קרי, שהסקרנות הזאת יכולה לטשטש את הפער הסוציו-אקונומי.

עוד בנושא:
לידיעת ההורים: ילדים שאוכלים דגים חכמים יותר מאחרים
האם אתם מגדלים בבית נרקסיסטים קטנים?
אמאש'ך גאונה: ילדים מקבלים את האינטליגנציה שלהם מהאמא

ילדים בגן מצביעים ושואלים שאלות. ShutterStock
שאלה אחת קטנה שיכולה לצמצם פערים כלכליים וחברתיים גדולים. ילדי גן מצביעים/ShutterStock

ד"ר פראצ'י שאה, שהוביל את המחקר באוניברסיטת מישיגן, אמר כי "עידוד סקרנות בקרב ילדים, ובמיוחד ילדים שמגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך, עשוי להיות אמצעי חשוב לצמצום הפערים בין השכבות החברתיות, שלא היינו מספיק מודעים אליו עד כה. הקשר בין סקרנות והישגים אקדמיים טובים יותר הוא מובהק יותר בקרב ילדים מרקע סוציו-אקונומי נמוך".

את המחקר ביצעו החוקרים בעזרת שאלונים, שנשלחו להוריהם של 6,200 ילדים ובהם הם התבקשו לתאר את מידת הסקרנות של ילדיהם בגיל 9 חודשים, שנתיים וסביב גיל 5 - אז החלו הילדים ללמוד בגן חובה. הילדים שהפגינו את הרמות הגבוהות ביותר של סקרנות הגיעו להישגים וציונים טובים יותר במבחנים הראשוניים שערכו להם עם כניסתם למערכת החינוך של בתי הספר. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת המדעי Pediatric Research.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully