וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הרגלים בריאים שמאריכים את החיים ביותר מ-10 שנים

2.5.2018 / 9:15

מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד ביקש לבדוק כמה שווה לכם לעקוב אחרי הרגלים בריאים כמו תזונה מאוזנת, פעילות גופנית קבועה ושמירה על המשקל. הממצאים חד משמעיים

מערכת וואלה!

בווידיאו: זה מה שהיה לאישה המבוגרת בעולם להגיד על אריכות חיים

יש כמה הרגלים שכולנו מכירים ומבינים עד כמה הם חשובים לבריאות שלנו, אבל האם אנחנו מבינים את ההשפעה האמתית שיש להם על החיים שלנו? ההרגלים הבריאים שכולנו מכירים כוללים תזונה בריאה, פעילות גופנית קבועה, שתיית אלכוהול במתינות, הימנעות מעישון ושמירה על משקל גוף בריא. כעת, מחקר חדש מאוניברסיטת הרווארד ביקש לכמת את המידה המדויקת שבה הם יכולים להשפיע על בריאות האדם ועל אריכות ימיו. הממצאים, שפורסמו בכתב העת Circulation, מצביעים על כך שהיצמדות לחמשת ההרגלים אלו יכולה להאריך את תוחלת החיים של אישה בגיל 50 ב-14 שנים, ושל גבר ב-12 שנים.

החוקרים ניתחו נתונים משני מחקרים גדולים של אנשי מקצוע בתחום הבריאות בארה"ב, תוך שימוש במדגם של כמעט 79,000 נשים, ויותר מ -44,300 גברים. הנחקרים מילאו שאלונים מפורטים על מצבם הבריאותי ועל הרגלי החיים שלהם כל שנתיים עד ארבע שנים, כאשר החוקרים עוקבים אחר דבקותם בחמשת ההרגלים שהועלו במחקר.

עוד בנושא:
מחקר מדאיג: מנוחת הצהריים עלולה לקצר לנו את החיים
מחקר של הרווארד: 3 כוסות קפה ביום מאריכות חיים
חוקרים גילו את המתכון לאריכות ימים

גבר אוכל אחרי אימון. ShutterStock
אכילה מאוזנת ופעילות גופנית הם רק חלק מההרגלים הבריאים שיש לאמץ. גבר אוכל סלט אחרי פעילות גופנית/ShutterStock

החוקרים נעזרו בכמה מדדים כדי למדוד אם הנחקרים היו מוגדרים כבריאים: אם שתו משקה אלכוהולי פעם ביום ופחות (עבור נשים) או שניים ומטה (עבור גברים), מדד מסת גוף של 18.5-24.9, פעילות גופנית יומית של 30 דקות ומעלה, אם מעולם לא עישנו, ואם אכלו תזונה שמתאימה על פי קריטריונים שנבחנו. החוקרים עקבו אחר הקבוצה במשך 34 שנים. במהלך תקופה זו מתו למעלה מ -42,000 איש. כמעט 14,000 מקרי מוות אלה נגרמו מסרטן, על פי המחקר, וכמעט 10,700 מקרי מוות נגרמו ממחלות לב וכלי דם.

הממצאים הראו כי אלה שעקבו אחרי חמשת ההרגלים הבריאים בתקופת המחקר היו בסיכון מופחת למות ב-74 אחוזים לעומת אלה שלא עקבו אחרי אף אחד מההרגלים. מלבד ההפחתה בסיכון הכללי למות, אלה שעקבו אחרי חמשת ההרגלים היו בסיכון מופחת של 27 אחוזים למות ממחלות לב ועורקים וסיכון מופחת ב-65 אחוזים למות ממחלת הסרטן. הירידות האלה בסיכון שוות ערך על פי הערכות החוקרים ליותר מ-10 שנים של חיים והתוצאות מדגישות את החשיבות של ביצוע שינויים קטנים אך בעלי השפעה על הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully