וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצרים את האוויר: הנה כל השיטות לעצור שיהוקים

2.5.2018 / 6:43

נכון, זה טבעי כמו נשימה, אבל שיהוקים יכולים להוות מטרד לא קטן שיכול לארוך לפעמים יותר מדי זמן. הנה כמה פתרונות ביתיים פשוטים שיעצרו את המכה מלהרוס לכם את היום

הצעירה שלא הפסיקה לשהק במשך 8 שנים/מערכת וואלה! NEWS

בווידיאו: הצעירה שלא הפסיקה לשהק במשך שמונה שנים

זה יכול לתקוף אתכם בערב ביתי, במסעדה או ארוחה אצל חברים או אפילו סתם במשרד. לא משנה היכן, זה תמיד יהיה מעיק, לא במקום, ולא ממש תבינו למה זה הגיע דווקא עכשיו. אבל למרות הטרדה שיהוקים הם דבר טבעי לחלוטין ואפשר לעצור אותם די בקלות.

שיהוקים הם למעשה פרץ של אוויר שנוצר על ידי התכווצות מהירה ולא רצונית של שרירי הנשימה. המעבר המהיר של האוויר דרך הלוע יוצר את הקול המוכר של השיהוק. לרוב מדובר בתופעה שנמשכת לא יותר מדקות ומתרחשת לאחר אכילה או שתייה מהירה מדי, גורמת ללחץ של הקיבה כלפי מעלה ולוחצת על הסרעפת שנמצאת בדיוק מעליה. הלחץ על הסרעפת גורם לגירוי שלה והיא מתכווצת.

עוד בנושא:
ים של דמעות: למה בעצם אנחנו בוכים?
אני רק שאלה: למה אני לא מפסיק להשתעל?

בכל בית יש שיטה אחת קבועה לעצירת שיהוקים: חלק נושמים לתוך שקית, ואחרים מוכנים להישבע שאם תשתו כוס מים הפוך הכל יסתדר. אספנו 5 שיטות לעצירת שיהוקים מטרידים. הנה הן:

1. שיטות נשימה שונות
יש כאלה שעוצרים את נשימתם למספר שניות או כאלה שנושמים לתוך שקית נייר, שמגדילה את כמות הפחמן הדו חמצני בריאות, מה שמאפשר לסרעפת ולהתכווצויות בהתאם, להירגע.

אישה שותה כוס מים במטבח. ShutterStock
משנה את דפוסי הנשימה. שתיה של כוס מים/ShutterStock

2. שתיה של מים
יש הרבה דרכים בלתי רגילות לשתייה שמומלצות כדי לשבש את עוויתות הסרעפת שגורמות לשיהוקים. זה מתחיל בשתייה מהצד הנגדי של כוס הזכוכית תוך התכופפות קדימה ומסתיים בשתייה בזמן סתימת האוזניים. עם זאת, כמה מומחים אומרים ששתיית מים בצורה הפשוטה והרגילה עושה את העבודה, שכן היא גורמת לשינוי בדפוסי הנשימה וזה מה שיכול לעצור את השיהוק.

3. כפית של סוכר או מרכיבים אחרים
בליעת כף של מרכיבים שאפשר למצוא בכל מטבח כמו סוכר, חומץ, דבש, או חמאת בוטנים אמור לעזור לאנשים מסוימים להיפטר מהשיהוקים שלהם. המרכיב העיקרי הוא לרוב סוכר, אבל לא ברור אם הוא צריך להיות יבש או שכדאי לשטוף אותו עם כוס של מים.

4. אורגזמה
הרופא האמריקאי המנוח, חתן פרס נובל, ד"ר פרנסיס פסמייר, חקר מגוון דרכים לחסום דחפים שנשלחו לעצב הוואגוס - "העצב התועה". עצב זה משחק תפקיד מפתח בשיהוק משום שהוא מתאם את בליעה, הנשימה, וגם את פעילות מיתרי הקול. "אורגזמה גורמת לגירוי מדהים של העצב הוואגוס", אמר ב -2006. "מעתה ואילך, אני ממליץ על סקס - שבסופו אורגזמה - כתרופה לשיהוקים בלתי פוסקים".

5. בהלה
השיטה הזו בעיקר מנוסה על ילדים, ורבים טוענים שהיא ממש לא עובדת. לעומת זאת יש כאלה שמוכנים להשבע שזה עבד להם. הסיבה ככל הנראה נעוצה בכך שהבהלה עושה מעין ריסטארט למערכת הנשימה - ומגרה את מערכת העצבים הסימפתטית כך שהגוף נכנס למצב של "הלחם או ברח". לא מומלץ לנסות את השיטה הזו עם אנשים מופנמים או חולי לב.

  • עוד באותו נושא:
  • שיהוקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully