וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניו של בן 70 הפכו כחולות לאחר שנטל אנטיביוטיקה למשך זמן רב

23.4.2018 / 12:15

15 שנה אחרי שנטל אנטיביוטיקה באופן יום יומי, האיש הגיע עם לרופא כשהוא סובל מתופעת לוואי מוזרה במיוחד בעיניו. למה זה קורה והאם מדובר בתופעת לוואי חולפת או בנזק תמידי?

אנטיביוטיקה. ShutterStock
עלולה לגרום לתופעות לוואי שונות ומשונות. אנטיביוטיקה/ShutterStock

אחרי שנטל אנטיביוטיקה מסוג מינוציקלין במשך 15 שנים כדי לטפל בדלקת פרקים, העיניים של האיש הזה הפכו כחולות, אבל לא כמו שהייתם מצפים. לא אישוני עיניו של האיש בן ה-70 הפכו כחולות אלא הלחמית - החלק הלבן - היא שהכחילה, וכך גם אוזניו.

מינוציקלין (Minocycline) ידועה כבעלת תופעות לוואי אפשריות כמו הכתמה של העור, האוזניים, הציפורניים, השיניים והחניכיים. הצביעה מתרחשת בעקבות הצטברות של ברזל ומלנין, פיגמנט בעור, ונעשית במיוחד בחלקים של הגוף שנותרים חשופים לשמש.

עוד בנושא:
נפלאות הגוף: האנשים שחטפו מכה בראש והפכו גאונים
נפלאות הגוף: האנשים שנולדים עם יותר מ-10 אצבעות
אנשי הנחש: המחלה הגנטית שגורמת לקשקשים על העור

מקרה של איש שנטל אנטיביוטיקה ועיניו הכחילו. The New England Journal of Medicine, אתר רשמי
הלחמית היא זו שהכחילה/אתר רשמי, The New England Journal of Medicine

על פי הדיווח בכתב העת המדעי הנחשב The New England Journal of Medicine , הראומטולוג של האיש הפנה אותו לרופא עיניים, שהמליץ לו להפסיק לקחת את התרופה אחרי שנטל אותה במינון של מאה מיליגרם ליום במשך 15 שנים. הוא עשה כן, אבל אפילו שנה אחר כך הצבע הכחלחל לא נעלם, אלא רק דהה מעט. על אף הצבע האיש לא דיווח על פגיעה בראיה, אישוניו היו שווים, שדה הראיה תקין וכך גם הלחץ התוך עיני.

מינוציקלין היא אנטיביוטיקה ממשפחת הטטראציקלינים, שמשמשת לטיפול בזיהומים הגורמים למשל להופעת אקנה. על פי האזהרות תופעות הלוואי שלה כוללות צביעה לפגיעה באמייל בשיניים. בנטילת התרופה יש להימנע מחשיפה לשמש או למקור אחר של קרינת UV. לעיתים נדירות התרופה יכולה לגרום לפריחה או הופעת כתמים כהים בעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully