וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שקרה לאיש שאכל את אחד הפלפלים החריפים בעולם

10.4.2018 / 12:39

המקרה הנדיר פורסם בכתב עת מדעי שתיאר את פרטי המקרה. האיש שנגס בפלפל החריף ביותר בעולם מצא את עצמו שעות לאחר מכן בחדר המיון עם כאבי ראש מהגיהינום. זה מה שקרה לו

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

בסרטון: מצד שני - היתרון המפתיע של פלפל חריף

אדם שהשתתף בתחרות אכילה של פלפל צ'ילי חריף, מצא את עצמו בסיומה בבית החולים. האיש, בן ה-34, שנגס בפלפל הצ'ילי החריף בעולם לשנת 2016 - קרולינה ריפר (Carolina Reaper) - הובהל לטיפול לאחר שפיתח כאב בצוואר, שהפך לסדרה של כאבי ראש הקרויים כאבי ראש רועמים (Thunderclap headaches) שכוללים פרקים פתאומיים וחמורים של כאבים נוראים, שמגיעים לשיא בתוך דקה.

המקרה פורסם בכתב העת BMJ Case Reports, שחשף שהכאב היה כל כך נורא שהאיש הגיע לחדר המיון במרכז הרפואי באסט בקופרסטאון, במדינת ניו יורק. הכאבים שסבל מהם נמשכו כמה דקות והם כללו ליובש, בחילות והקאות. הכאב המדובר עובר בתוך כמה דקות, "אבל זה ממשיך לחזור", אמר אחד ממחברי הדו"ח, והוסיף כי כאבי ראש כאלה יכולים להיגרם על ידי מספר בעיות, כולל דימום בתוך המוח או קרישי דם.

עוד בנושא:
לא רק מרזה: 6 סיבות טובות לאכול חריף
צ'ילי וגילי: השילוב המתובל שיכול לעצור את הסרטן
מתוק או חריף: 10 עובדות שחייבים לדעת על פלפל

בדיקות CT ו-MRI של מוחו של האיש לא הראו דבר יוצא דופן. בנוסף, הוא לא דיווח על בעיות דיבור או ראייה. לעומת זאת, כאשר הצוות הרפואי ניסה סוג אחר של בדיקת CT שנועד לבדוק את כלי הדם במוח, חיכתה להם הפתעה. מספר עורקים במוח התכווצו, וכתוצאה מכך הצוות החליט שהאיש סובל ממצב הקרוי תסמונת התכווצות הפיכה של כלי הדם המוחיים ( - RCVS Reversible Cerebral Vasoconstriction Syndrome) שגרמה ככל הנראה לכאבי הראש. האבחנה נתמכה על ידי סריקה כעבור חמישה שבועות, שהראתה כי העורקים חזרו לקדמותם. במקרים נדירים תסמונת זו עלולה לגרום לשבץ.

צמצום כזה של כלי הדם יכול להיווצר על ידי תרופות מסוימות או סמים, אך הצוות לא מצא שום דבר מהסוג הזה כאשר ערכו לאיש בדיקת שתן. במקום זאת, הם אומרים, סביר להניח כי זו אשמת פלפל הקרולינה ריפר. זו לא הפעם הראשונה שפלפל צ'ילי גרם להשלכות חמורות. כך למשל גלולות הרזיה שהוכנו מסוג אחר של פלפל צ'ילי וכיווצו באופן פתאומי את העורקים הכליליים, גרמו למותו של גבר בן 33 שמת מהתקף לב עקב השימוש בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully