וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אכילת דלעת עשתה לשיערן של שתי נשים שונות?

2.4.2018 / 10:11

שתי נשים שונות סבלו מתופעות דומות שבועות אחרי שאכלו מנות שהכילו דלעת מרירה. מה שהתחיל כקלקול קיבה התפתח לבעיה הרבה יותר גדולה שכללה נשירה של שיער מחלקים נרחבים בגופן. למה זה קרה?

קובה דלעת של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
תוספת בריאה או מסוכנת? מרק קובה עם דלעת/נמרוד סונדרס

התוצאות של הרעלת מזון יכולות להיות מאוד לא נעימות ולכלול בחילות, כאבי בטן עזים והקאות. אבל אם לרוב אנחנו חושבים שהרעלות מזון מגיעות ממוצרי בשר או חלב מקולקלים שני המקרים הבאים מוכיחים שגם ירקות יכולים להיות מסוכנים.

בדו"ח שפורסם לאחרונה על ידי כתב העת של האגודה הרפואית האמריקנית תוארו שני מקרים נדירים של נשים שחוו אובדן שיער לאחר צריכת צמח ממשפחת הדלועים. בשתי ההזדמנויות הנפרדות הרעלת דלועים גרמה לאלופציה אראטה - התקרחויות קטנות ופתאומיות שמתרחשות בעיקר בקרקפת.

עוד בנושא:
איזה ירק כתום מומלץ לאכול עם הקליפה?
הסיבות לנשירת שיער מוגברת והפתרון הטבעי שיכול לעזור לכם
הזמן הירוק: כל הסיבות להתחיל לאכול יותר מלפפונים

דלורית במייפל ותבלינים. דרור עינב
איבדו את השיער בגלל צריכת דלועים/דרור עינב

במקרה הראשון שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology, אישה מבוגרת החלה לסבול מבעיות עיכול כולל בחילות, הקאות ושלשול, שעות לאחר אכילת מרק דלעת מריר. גם בני משפחתה, שאכלו מהמרק, סבלו מבעיות בקיבה. עם זאת, היא הייתה היחידה שחוותה אובדן שיער בראש ובאזור הערווה כעבור שבוע, ככל הנראה בגלל שהיא אכלה הכי הרבה מהמרק. בנוסף לאיבוד השיער, אזורים אחרים של שערה הושפעו והשיער נעשה שביר יותר ונטה להישבר. חודשיים לאחר מכן, השיער גדל כשני סנטימטרים על שטחי הקרקפת שלה שנפגעו באופן משמעותי על ידי ההתקרחות.

במקרה השני אישה החלה לסבול מהקאות שעה אחרי שאכלה ארוחה שכללה דלעת. היא הייתה היחידה שסבלה מהתופעות האלה בארוחה שישבה בה מפני שכל שאר האנשים נמנעו מלאכול את הדלעת בשל טעמה המריר. על פי הדיווח שלושה שבועות לאחר מכן היא סבלה מהתקרחות בראש, בבתי השחי ובאזור הערווה. שישה חודשים לאחר מכן שיערות ראשה צמחו כשישה סנטימטרים.

פיליפ אסולי, רופא עור בבית החולים סנט לואיס, קבע כי נוכחות של רעלנים שנקראים קוקורביטצינים (Cucurbitacins) האופייניים למשפחת הדלועים ומעניקים למאכלים את טעמם המר, הם קרוב לוודאי האשמים בהרעלת המזון שגרמה לנשירת השיער. צמחים ממשפחת הדלועים מכילים לרוב רמות נמוכות של המרכיב הזה שדווקא מעניק להם טעם מתקתק ואפילו נמצא כמעכב סרטן. בכל מקרה, בפעם הבאה שהדלעת מרגישה לכם מרירה אולי כדאי לוותר עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully