וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדברים שהכי חשוב להקפיד עליהם במעקב הריון?

15.3.2018 / 8:38

מזל טוב. גיליתן שאתן בהריון. מעכשיו ועד ללידה תעברו בדיקות שונות שיבדקו את משקל העובר ואת מצבו. אבל זה לא הכל. ד"ר משה רויבורט, מומחה לרופאת נשים ופריון במכבי שירותי בריאות נותן דגשים על מה אתן חייבות להקפיד בתקופה זו

ShutterStock

מעקב הריון תקין מתחיל בעצם מהרגע בו נודע לאשה שהיא בהריון. המעקב חיוני על מנת לקבוע את גיל ההריון על פי גודלו המדויק של העובר, ועל מנת לבדוק אלמנטים שונים המצויים בבדיקות דם של האם: סוג הדם, הימצאות נוגדנים בדם ובדיקת רמת הסוכר.

אך מעקב ההריון לא משמש רק לממצאים אלו. הוא כולל בדיקות נוספות שמטרתן לעקוב אחר בריאות העובר ותקינותו: בדיקות שונות המיועדות לשלול מומים מולדים או תסמונת דאון, סקירת מערכות של העובר, דיקור מי שפיר - שזוהי הבדיקה הוודאית ביותר לשינוי בכרומוזומים של העובר, אולטראסאונד והעמסת סוכר - שזוהי בדיקה לגילוי התפתחות של סכרת הריון.

כל מה שצריך לדעת על בדיקות גנטיות בהריון

חשיבותה של החומצה הפולית

כל אישה שלא נטלה חומצה פולית בתקופה שלפני ההריון, יכולה וגם צריכה ליטול חומצה פולית בשלושת החודשים הראשונים של ההריון. גם אז תהיה לכך השפעה חיובית. הסיבה להמלצתי על נטילת החומצה הפולית היא מניעת מומים מולדים אצל העובר בתקופת שלושת החודשים הראשונים של ההריון, שזוהי תקופה קריטית לביסוס המערכות השונות של העובר. מעקב הריון תקין יבטיח התפתחות עובר בריא ולידה בריאה.

למידע נוסף על הצטרפות למכבי לחצו כאן

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מכבי שירותי בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully