וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי מומלץ להשתמש בהתקן תוך רחמי? מומחה עונה

11.3.2018 / 8:00

באופן שונה מרוב מדינות העולם, בישראל פחות נשים מכירות את אמצעי המניעה היעיל. ביקשנו מד"ר משה רויבורט, מומחה לפריון, שיסביר לנו איך ההתקן עובד ומה היתרונות והחסרונות שלו

ShutterStock

בישראל אומנם מקובל להציע התקן תוך רחמי לנשים שכבר ילדו, אבל במדינות רבות הוא נחשב לאמצעי המניעה היעיל ביותר עבור נערות צעירות. אז למי הוא מומלץ ולמה הגיע הזמן שתכירו אותו טוב יותר? ד"ר משה רויבורט, מומחה לרפואת נשים ופריון במכבי שירותי בריאות מסביר.

ישנם כיום שני סוגי התקנים תוך רחמיים: עם או בלי הורמונים. ההתקן ההורמונלי משחרר לרחם פרוגסטרון ובכך מגביר את יעילות ההתקן. אבל כמו לכל דבר, גם פה יש יתרונות וחסרונות.

עוד בנושא:
כל מה שחשוב לדעת על אמצעי המניעה שמחליף את הגלולות
כל מה שצריך לדעת על בדיקות גנטיות בהריון

התקן תוך רחמי. ShutterStock
אמצעי מניעה המיועד לטווח ארוך. התקן תוך רחמי/ShutterStock

מצד אחד ובניגוד לגלולות או אמצעי מניעה אחרים, אין צורך להתעסק בהתקן או לזכור להשתמש בו, הוא קבוע, מיועד לטווח הארוך ויעילותו מוערכת בכ-99 אחוזים. ההתקן ההורמונלי מקל על כאבי מחזור קשים ומפחית משמעותית את הדמם הווסתי - לכן משתמשים בו גם כאמצעי טיפולי בנשים עם דימום ווסתי חזק.

מצד שני, הכנסת ההתקן היא פעולה פולשנית ואף יתכנו תלונות של אי נוחות או כאבים ביום החדרת ההתקן ולמחרת, כמו גם סיכון קל לדלקות וזיהומים. בנוסף, חשוב לזכור שההתקן אמנם מונע כניסה להיריון אך אינו מגן מפני הדבקה במחלות המועברות בזמן מגע מיני.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מכבי שירותי בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully