וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שיטת הימים הבטוחים באמת עובדת?

8.2.2018 / 7:30

הרבה מאוד זוגות מסתמכים על שיטת הימים הבטוחים כדי להימנע מכניסה להריון מבלי להשתמש בקונדומים או בגלולות. אבל האם השיטה הזו באצת בטוחה? שאלנו את ד"ר משה רויבורט

טיפ בדקה - שיטת הימים הבטוחים/מערכת וואלה!

שיטת הימים הבטוחים היא אחת השיטות למניעת הריון העתיקות בספר, והעיסוק בה תמיד גורר דיון של בעד ונגד. ד"ר משה רויבורט, מומחה לרופאת נשים ופריון במכבי שירותי בריאות, מסביר האם השיטה הזו באמת עובדת?

אז מהי שיטת הימים הבטוחים? בעצם מדובר בקיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה בימים בחודש בהם אין ביוץ, ולכן אין סיכוי להימצאות של ביצית ואין הפרשה של הורמונים המסייעים לקליטת ההריון.

עוד בנושא:
כל מה שחשוב לדעת על אמצעי המניעה שמחליף את הגלולות
כל מה שצריך לדעת על בדיקות גנטיות בהריון

על פניו זה נשמע כפתרון טבעי למניעת הריון, אך ישנם סיכונים רבים כאשר משתמשים בשיטת הימים הבטוחים. הבעיה מתחילה בחישובים שגויים של ימי המחזור החודשי שמובילים לחישוב מוטעה של זמני הביוץ. בנוסף, נשים בעלות מחזור חודשי עלולות להתבלבל בחישוב. באופן כללי, מרבית מרופאי הנשים אינם ממליצים על שיטה זו כשיטה יעילה ובטוחה למניעת הריון, זאת בשל האחוז הגבוה של נשים אשר ניסו את הימים הבטוחים ונכנסו להריון.

אם אתם בכל זאת רוצים לנסות את זה, כדאי שתדעו שהיא פועלת ביעילות בעיקר כאשר האישה יודעת בוודאות מתי המחזור החודשי והביוץ החודשי שלה מתרחשים, וחשוב שיהיו באופן סדיר.

למידע נוסף על הצטרפות למכבי לחצו כאן

מכבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully