וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקול קידמן אימצה את הטרנד הבריאותי הכי דוחה שראינו

1.2.2018 / 14:11

היא אומנם נראית מדהים ושומרת על אורח חיים בריא, אבל האם יש סיכוי שהכוכבת ההוליוודית לקחה את זה צעד קדימה? בסרטון היא נראית כשהיא אוכלת ארוחה בת ארבע מנות של לא פחות מחרקים ותולעים, ועוד נהנית מזה. הייתם מכניסים את זה לפה שלכם?

אתם מכירים אותה כשחקנית הוליוודית זוכת אוסקרים, אבל אם תשאלו אותה מה נחשב בעיניה לארוחה מיוחדת וטעימה היא תענה לכם "צלחת מלאה בחרקים". בסדרת סרטונים של האתר ואניטי פייר, שמציג סלבריטאים שונים שמדגימים יכולות מיוחדות שלא ידעתם עליה, קידמן בוחרת לאכול ארוחה בת ארבע מנות של חרקים וזחלים חיים. דוחה? תשפטו בעצמכם.

הסרטון נפתח כשקידמן ישובה ליד שולחן ומודיעה לקהל הצופים שהיא הולכת לאכול ארוחה של ארבע מנות: הצלחת הראשונה של קידמן מלאה בתולעים מתפתלות (שחיות בחצר ובגינה של רבים מאיתנו), אותן היא מכניסה לפיה בעזרת מקלות אכילה ומתארת את התחושה בפיה כך: "לחות מאוד, לעיסות, קשה לי לתאר את הטעם במדויק". הצלחת הבאה בתור היא של תולעים שאהובות במיוחד על תרנגולות. בצלחת השלישית כבר היו צרצרים, או כפי שקידמן מתארת אותם: "מדהים. לא כמו שום דבר שטעמתם אי פעם. טעם של אגוז שעיר". לקינוח קידמן אכלה חרקים מטוגנים ותיארה אותם כ"מדהימים ונהדרים". אגב, יש שם לתופעה הזו והיא נקראת אנטומופגיה.

עוד בנושא:
הטרנדים התזונתיים שמחכים לכם ב-2018
4 מאכלים בריאים שלא כדאי לאכול יותר מדי מהם

מחסור במזון בעולם

כאמור, לרובנו הסרטון היה קשה לצפייה ועורר אפילו תחושות גועל אבל לפני שאתם שופטים אותה, חשוב שתדעו כי על פי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), יותר מ -2 מיליארד בני אדם בעולם צורכים חרקים כחלק התזונה הרגילה שלהם. הנפוצים ביותר הם חיפושיות, זחלים, דבורים, צרעות, נמלים וחגבים. מדובר על טרנד תזונתי שהחל בשנים האחרונות ונובע בעיקר מחוסר מזון בעולם, אבל גם מהערכים הבריאותיים הגבוהים של החרקים.

חטיף נמלים מטוגנות. ShutterStock
דוחה או שדווקא הייתם מנסים? נמלים מטוגנות/ShutterStock

על פי הערכות שונות, בין היתר של אתר הטבע National Geographic, ב-100 גרם של זחלים תמצאו 53 גרם של חלבון, 15 אחוזי שומן ו-17 אחוזים של פחמימות. לשם ההשוואה, ב-100 גרם חזה עוף יש כ-21 גרם חלבון בלבד. בצרצרים ובחגבים יש בין 14 ל-28 גרם של חלבון ל-100 גרם, בנמלים כ-14 גרם ובחיפושיות עד 36 גרם. בחרקים האלו יש גם ברזל, ויטמינים חיוניים וסידן בשיעור גבוה מאוד וכן שומנים לא רוויים החיוניים לגוף.

חברות המייצרות תוספי חלבון למפתחי גוף כבר זיהו את הטרנד המוזר הזה והיום כבר תוכלו לרכוש לעצמכם באינטרנט אבקת חלבון, שלפני כמה עיבודים הייתה ערימה של חרקים. חברות סטארט אפ אמריקאיות התגייסו גם הן למשימה, שרבים רואים בה אחריות חברתית לפתרון בעיית הרעב, והשקיעו סכומים גבוהים מאוד בייצור חטיפי אנרגיה המבוססים על חרקים. על פי מומחים בתחום, אם נצליח להשתחרר מהחסמים המובנים הקשורים באכילת חרקים, נוכל לתרום רבות לחיסכון במשאבים בכדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully