וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה האישה הזו השאירה את התינוק מחובר לשלייה במשך 9 ימים?

1.2.2018 / 6:42

אמא מטקסס פרסמה פוסט ובו תמונה של בנה אשטון שנולד לפני מספר ימים כשהוא מחובר באמצעות חבל הטבור שלו לתיק תפור ביד שהכיל את השליה שלו. הכירו את "לידת הלוטוס"

לאחר שחקרה על היתרונות של דם טבורי, ונסה פישר, אמא מפורט וורת', טקסס, החליטה שהיא הולכת לקחת את זה צעד אחד קדימה וללדת את בנה במה שנקרא "לידת לוטוס". מה זה בדיוק אומר אתם שואלים את עצמכם (וגם אנחנו)? מדובר על לידה שבה לא חותכים את חבל הטבור מן הילוד מיד, אלא נותנים לו ליפול באופן טבעי. התהליך כולו נמשך בין שלושה לעשרה ימים. בפוסט שפרסמה הסבירה ונסה מדוע החליטה ללדת את בנה אשטון בצורה כזו.

"סמכו על התהליך הטבעי כי אלוהים ברא את ההריון", כתבה בפוסט בפייסבוק. "זה מאפשר לתינוק לקבל את כל היתרונות הבריאותיים הקשורים להעברת הדם מהשליה". היא גם הסבירה כי לידת לוטוס יכולה לעזור בתהליך ההתקשרות בין האם לתינוק ואמרה כי שמירה על השליה מצורפת עוזרת במעבר הנוזלים טוב יותר.

עוד בנושא:
מה הסכנה בלידות בית?
עצות ממיילדת: כל מה שאת צריכה לדעת לקראת לידה

שליה. ShutterStock
"המראה של השיליה לא יפה, אבל היא עשירה במשמעות"/ShutterStock

"גיליתי שיש לא מעט אימהות שהותירו את החבל מחובר לדקות ארוכות או שעות אחרי הלידה כדי לאפשר לשליה להפסיק לפעום", אמרה. "זה מבטיח שהעברת הדם נעשית במלואה מהשליה לתינוק". לדבריה, הרעיון הדהד אצלה מפני שהייתה לה גישה טבעית להריון והיא רצתה לנסות ולהימנע מכל התערבות רפואית. "בשלב מוקדם מאוד בהריון החלטנו שזה יתווסף לתוכנית הלידה שלנו".

עוד באותו נושא

הכל על האיבר היחיד שנפלט מהגוף וצומח מחדש

לכתבה המלאה

עלול לגרום לזיהומים

פישר ילדה את בנה אשטון בלידה ביתית ומיד לאחריה היא לקחה תיק מיוחד שנתפר לשליה על ידי בת דודתה, בו השיליה אמורה לשבת בתוך מי ים. עוד לפני זה המיילדת של פישר הכינה את השיליה לתהליך השימור. "המראה של השיליה לא יפה, אבל היא עשירה במשמעות. היא סיפקה לתינוק היפה שלי חיים במשך כל אותם חודשים! כמה עוצמה. המיילדת שלי שטפה ובדקה אותה ואז יבשה אותה". אחרי תשעה ימים חבל הטבור נשר מעצמו.

בכל בתי החולים בישראל וברחבי העולם מנתקים את חבל הטבור בחדר הלידה, ולידת הלוטוס נעשית לרוב בלידות ביתיות טבעיות. בפועל מה שקורה הוא שלאחר כה שעות חבל הטבור והשליה מתחילים להינמק וזרימת הדם נפסקת בהדרגה בתהליך שאורך כמה ימים. לאחר מכן חבל הטבור מתייבש ונחלש וניתק מהטבור. לידת לוטוס עלולה לסכן את התינוק, זאת בשל זיהומים אפשריים במקרה ולא נשמרת ההיגיינה או קושי בשמירה על טמפרטורת הגוף שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully