וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה לבש את החולצה הזו בדיסנילנד וזה הציל לו את החיים

28.1.2018 / 15:12

רוברט לייבוביץ' בן ה-60 נמצא ברשימת המתנה להשתלת כליה כבר ארבע שנים. החלטה אחת חכמה שעשה הובילה הרבה מאוד אנשים להרים את הטלפון ולהציע להם את הכליה שלו. אז איך זה נגמר?

רוברט לייבוביץ' סיפור השתלת כליה. AP
התמונה שהצילה את חייו של רוברט לייבוביץ'/AP

הסיפור הזה מתרחש בדיסני שבאורלנדו, אבל בניגוד למקום שבו הוא מתרחש, לא מדובר בפנטזיה אלא בסיפור אמיתי שנותן תקווה למין האנושי. תמונתו של אבא מניו ג'רזי שלבש חולצה עליה כתוב "זקוק לכליה" ("In Need of Kidney") והתהלך איתה בדיסנילנד, הפכה ויראלית ובזכותה נמצא תורם שהציל את חייו.

רוברט לייבוביץ' בן ה-60 סיפר כי הרקע שלו בפרסום והעובדה שהוא היה רשום ברשימת המתנה לכליה חדשה במשך ארבע שנים הובילה אותו ליצור את חולצת הטריקו וללבוש אותה מדי יום בחופשה לדיסנילנד בקיץ שעבר. על החולצה היה כתוב שלייבוביץ' הוא בעל דם מסוג O פלוס, ומספר הטלפון שלו צורף גם כן. כאשר תמונה שלו לבוש בחולצה התחילה לצוץ במדיה החברתית והפכה ויראלית, הטלפון שלו התחיל לצלצל והוא קיבל הודעות קוליות ומסרים מאנשים אקראיים שביקשו לעזור.

עוד בנושא:
סיפור בדקה: מצא תורם כליה הודות לשלט שפרסם על רכבו
ילד שביקש מהוריו להרשם כתורם איברים, מת בחופשה והציל חיים
לכו למקום השמח שלכן: האינסטגרם של האבות הלוהטים ביותר בדיסנילנד

"זיווג משמיים"

בין כל האנשים האלה היה ריצ'י סולי, גבר מאינדיאנה שראה את התמונה והתקשר ללייבוביץ'. "הזיכרון שלי אומנם גרוע אבל לעולם לא אשכח את מה שאמרתי בשיחה הראשונה עם רוברט: "היי, שמי ריצ'י, ראיתי את הפוסט שלך בפייסבוק, סוג הדם שלי הוא O+, יש לי כליה נוספת, אתה מוזמן לקחת אותה. אני לא משוגע, אבל אני מאינדיאנה".

הבדיקות הרפואיות הראו שהוא מתאים, וכדי להוכיח שהוא רציני הוא נסע כמה פעמים לניו יורק. ההתאמה הייתה מושלמת. ההחלטה לדבריו לתרום כליה לאדם זר הייתה לא רציונלית. "פשוט ראיתי אבא שרוצה לבלות יותר זמן עם הילדים שלו", אמר. השניים התיידדו ולייבוביץ' לקח את סולי אל ציוני דרך בעיר ניו יורק כמו הסנטרל פארק וגראנד סנטרל. "היה לנו כל כך הרבה במשותף", אמר לייבוביץ, "זה היה זיווג משמיים".

בניתוח שנערך בשבוע שעבר בבית חולים בניו יורק הוצאה כליה אחת מגופו של סולי והושתלה בגופו של לייבוביץ'. הניתוח עבר בהצלחה ולייבוביץ' "מרחף על עננים" על פי קרוביו. "היו לי ספקות לגבי האנושות", אבל העובדה שקיבלתי כל כך הרבה פניות הביאה דמעות אל עיניי", הודה לייבוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully