וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצוף חמוץ: איך להשתמש בפירות הדר לשיפור מראה העור

חוה זינגבוים, מאמר אורח

1.2.2018 / 6:47

הם מלאים בוויטמין C מה שאומר שהם לא טובים רק במניעת הצטננות, אלא גם בהדיפת נזקי הזמן והשמש ועוזרים לשמור על העור נקי, חלק, בהיר ומתוח

פירות הדר. ShutterStock
לא רק למניעת התקררות. פירות הדר/ShutterStock

החורף הגיע ומטעי ההדרים כמו גם המדפים אצל הירקן וברשתות השיווק, מלאים בפירות העונה שחיוניים לגופנו ומחזקים את המערכת החיסונית. כידוע פירות הדר כמו קלמנטינות, לימונים, אשכוליות ותפוזים, הם מקור חשוב לוויטמין C, שלו סגולות בריאותיות רבות (בין השאר במניעת התקררות), אך לא רק, הם מכילים גם רמה גבוהה של אשלגן, תורמים לתפקוד תקין של מערכת העיכול, טובים לבריאות הלב ועוד.

בנוסף לכל אלו, פירות ההדר יכולים לסייע גם בשמירת מרקם עור הפנים ומייחסים להם תכונות רבות התורמות לטיפול בעור. בענף הקוסמטיקה משתמשים ביתרונות אלו ומשלבים אותם בקרמים, מסכות ומוצרי פילינג לשימוש חיצוני, ובכך מסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות העור, יוצרים אפקט מתיחה וגורמים לעור להראות זוהר, צעיר, בריא ורענן.

עוד בנושא:
תפוז ביום מפחית משמעותית את הסיכון לדמנציה
קטן-גדול: פרי ההדר הכי בריא שאתם לא מכירים
תרגילי הפנים שגורמים לעור הפנים להראות צעיר ב-3 שנים

אשכולית ותפוז. ShutterStock
אפילו מחליק קמטים. אישה מחזיקה תפוזים/ShutterStock

אז איך מסייע ויטמין C לעיכוב תהליכי הזדקנות העור?

מחליק קמטים: ויטמין C הוא נוגד חמצון חזק, המנטרל את פעולת הרדיקלים החופשיים הנוצרים מקרינת השמש וגורמי זיהום כמו פיח ועשן והורסים תאים ורקמות ומעמיקים את הקמטים בעור. בנוסף, ויטמין C מחזק את הקולגן והאלסטין המרכיבים את מערכת הסיבים האלסטיים התומכים ברקמת העור.

הגנה מקרינת השמש: ויטמין C מנטרל את הכימיקלים הנוצרים כתגובה לחדירת קרני UVB לתוך העור. קרני UVB הן האחראיות העיקריות לקמטים ולהזדקנות מוקדמת של העור. מחקרים שנערכו מראים, שקרינת UVA מחריפה את ההשפעה המסרטנת של קרינת UVB ועלולה לגרום באופן ישיר לסרטני עור, כולל מלנומה. קרינת השמש נחשבת היום לאויב העיקרי של תהליך ההזדקנות של העור.

מונע פיגמנטציה: ויטמין C מגביל את ייצור המלאנין - חומר ההגנה של העור, ומפחית בכך את היווצרותם של כתמי שמש או "כתמי גיל". מריחה של ויטמין C על העור מסייעת לשמור עליו בהיר וחלק יותר.

עוד באותו נושא

חמוץ מתוק: כל הסיבות הבריאות לאכול פירות הדר

לכתבה המלאה
לימון. ShutterStock
מכווץ ומחדש רקמות ומבהיר את העור. לימון/ShutterStock

מפחית ומונע תגובה דלקתית: מריחה של ויטמין C על העור מפחיתה או מונעת התפתחות דלקתית.

מהן הסגולות המסתתרות בכל פרי ופרי?

לימון: מכיל ריכוז גבוה של ויטמין C המתפקד כנוגד חמצון עוצמתי. הוא בעל יכולות אנטי דלקתיות מובהקות, ועל כן הוא מרענן ומטהר, מכווץ ומחדש רקמות, מחטא, נוגד זיהומים ודלקות, מומלץ לחיטוי פצעים, לטיפול באקנה ולפטריות בעור. מכיל אשלגן ויעיל גם לטיפול בפיגמנטציה והבהרת העור.

ליים: עשיר בנוגדי חמצון ובעל יכולות אנטיביוטיות: נוגד זיהומים, מחטא, מכווץ ויעיל לטיפול בעור שמן.

מנדרינה: מסייעת לחיות של העור, מרעננת עור עייף ומבוגר, מרגיעה גירויים ויעילה לטיפול בסימני מתיחה.

קלמנטינות. ShutterStock
לרענן עור מבוגר ועייף ולטפל בסימני מתיחה/ShutterStock

תפוז: מכיל חומצת פירות אשר מסייעת בהסרת בקטריות משכבות העור העליונות, ועל כן, מומלץ לטיפול באקנה, שנגרם בעקבות שגשוג של חיידק האקנה המצוי באופן טבעי בעור. בנוסף, מונע דלקות ואקזמה.

אשכולית: מכילה ויטמין A, ויטמין C, מינרלים ונוגדי חמצון נוספים, ועל כן היא אנטיספטית, מכווצת, ממיסה שומנים, מצויינת לעור שמן, לעור עם נקבוביות פעורות ואקנה. האשכולית יעילה גם במניעת ריחות רגליים לא נעימים, מרעננת, מחזקת את טונוס העור. מומלץ לטיפול בעור בעל מראה עייף וטוב להמסת צלוליט.

הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית חברת קוסמטיקה פרא רפואית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully