וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדרך הכי טובה למדוד חום לתינוקות?

22.1.2018 / 7:26

פעם היד של אמא על המצח שלנו היתה מספיקה, אבל היום יש לנו שלל דרכים למדידת חום - מהי הדרך המומלצת למדוד חום לתינוק חולה ומה חשוב לדעת על מחלות חום בתינוקות? רופאת ילדים מסבירה

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Reckitt Benickser

כשהיינו ילדים ולא הרגשנו טוב ההורים היו מניחים יד על המצח ומיד יכלו לדעת אם יש לנו חום או לא.
כיום ישנן דרכים נוספות למדוד חום אצל הבייביז וזו בדיוק הסיבה שבשבילה פנינו לנני הבריאות שלנו - ד"ר עדי קליין-קרמר, רופאת ילדים ומנהלת מחלקת ילדים בבי"ח הלל יפה בחדרה.

השלב הראשון לדברי ד"ר קליין-קרמר הוא להתרשם האם התינוק חם למגע או לא. לא מומלץ למדוד חום לתינוקות שלא נראים חולים, ואין שום תועלת במדידה שגרתית של חום לתינוק. אם התינוק מרגיש חם או שההתרשמות הכללית ממצבו היא שהוא לא חש בטוב - יש למדוד את חומו באמצעות מדחום.

עוד בנושא:
חובה בכל בית עם ילדים: התרופות שכדאי להחזיק בארון
מדריך: איך עושים החייאה לתינוק?
מה להלביש והאם אמבטיה תעזור? כך תטפלו בתינוק שמעלה חום

אמא מודדת חום לתינוק. ShutterStock
גם 37 נחשב לחום תקין בתינוקות. אמא מודדת חום לתינוק/ShutterStock

חום של עד 38 מעלות נחשב לחום גוף תקין בתינוקות. לרוב, החום הממוצע עומד על 36-36.5 מעלות, אך גם חום של 37 מעלות אינו מעיד על מחלה. חשוב לציין שמדחומי הכספית שהיו נפוצים פעם בכל בית אינם מאושרים לשימוש במדינת ישראל, זאת משום שהסיכון שטמון בהם עולה על התועלת. בכל בית מרקחת ניתן לרכוש מדחום דיגיטלי פשוט ובעזרתו למדוד את חום התינוק.

ישנן מספר שיטות למדידת חום: הדרך המדוייקת ביותר היא מדידה בפי הטבעת - יש להחדיר את קצה המדחום (עד 1 ס"מ) ולהמתין לתוצאה. דרך נוספת היא מדידה בבית השחי - הכניסו את המדחום מתחת לזרועו של הילד וסגרו את היד. לתוצאת המדידה בבית השחי יש להוסיף חצי מעלה כדי לדעת מהו החום הפנימי של הילד. החל מגיל 5 ניתן למדוד חום לילדים בפה - למקם את המדחום מתחת ללשון ולבקש מהילד לסגור את הפה.

ישנם גם אמצעים מתוחכמים יותר למדידת חום, כמו מדחום לייזר - שאותו יש לכוון למצחו של התינוק ובצורה זו הוא מבצע קריאה של חום הגוף. בכל מקרה, הדבר החשוב לשים אליו לב במקרה של מחלות חום הוא מצבו הכללי של הילד. אם הוא חיוני אין צורך בטיפול מיוחד, אולם אם מצבו ירוד יש לגשת לבדיקה רפואית בדחיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully