וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב ראש ועייפות: איך תדעו שהעיניים שלכם מזדקנות?

11.1.2018 / 7:38

העיניים שלכם מתחילות לצרוב כשאתם קוראים, הראש קצת כואב ואתם מרגישים עייפות? יכול להיות שאתם סובלים מפרסביופיה -זוקן ראייה. התופעה מתרחשת בסביבות גיל 40 אבל ניתן לטפל בה בקלות

יח"צ - חד פעמי

"בגיל 40 העיניים שלנו פשוט מזדקנות", מסבירה האופטומטריסטית מולי סוסו מחנות אופטיקלי לוד מרשת מכבי ממבט ראשון. "הראייה של עצמים מקרוב פחות ממוקדת - תופעה שנקראת פרסביופיה – זוקן ראייה. מדובר על תהליך טבעי שאופייני מגיל 40".

מה שקורה בפועל הוא שהעדשה בעצם מחוברת לסיבים הנקראים זוניולות, המחוברים לשריר טבעתי הנקרא שריר העטרה. ברגע שאנחנו מתמקדים על חפצים ועצמים מקרוב השריר הזה מתכווץ וגורם לעדשה לשנות את הקימור שלה. הכוח שלה גדל וכך הפוקוס של אותם עצמים נופל על הרשתית ולא מאחוריה וככה אנחנו רואים עצמים ממוקדים.

עוד בנושא:
גיליתם באמצע החיים שאתם זקוקים משקפיים? זה מה שעליכם לעשות
כמה טוב אתם רואים? הבדיקה שתגלה מה מצב העיניים שלכם

אישה מתקשה לקרוא. ShutterStock
צריבה בעיניים/ShutterStock

איך מאבחנים פרסביופיה? "יש כאבי ראש, עייפות וצריבה בעיניים בעת קריאה, ולכן רוב האנשים מפחיתים בכמות הקריאה ואפילו נמנעים ממנה וחבל כי הפתרון מאוד פשוט – להגיע לבדיקת ראייה". לדבריה של סוסו, כשמגיעים לגיל 40 מומלץ להיבדק אחת לשנה-שנה וחצי אצל אופטומטריסט מוסמך.

ואיזה משקפיים מתאימים למי שסובל מזוקן ראייה? "דבר ראשון זה משקפי קריאה. בנוסף יש אופציה למשקפי ביפוקל או מולטיפולק – מדובר על עדשה שבנויה לטווחים שונים. ראייה למרחק, ראייה לטווח ביניים (מחשב) וראייה קרובה יותר (קריאה). זה פתרון טוב למי שצריך מספרים שונים למרחקים שונים".

וואלה! NEWS בשיתוף מכבי ממבט ראשון
  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully