וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא, שומעת? כך תדעו אם להורים שלכם יש בעיית שמיעה

31.12.2017 / 14:24

הם צועקים בטלפון והווליום בטלוויזיה שלהם כבר גרם לשכנים להתלונן? יכול להיות שגם ההורים שלכם סובלים מבעיית שמיעה. ענו על השאלון שיעזור לכם להבין האם באמת יש פה בעיה, או שהם סתם לא מקשיבים לכם

מכשיר שמיעה. ShutterStock
תסמין אופייני לגיל. אישה עם מכשיר שמיעה/ShutterStock

אם בזמן האחרון אתם מוצאים את עצמכם חוזרים על דברים פעמיים כשאתם משוחחים עם ההורים שלכם, נאלצים להרים את הקול לכמעט צעקה בשיחות טלפון איתם והווליום של הטלוויזיה בביתם תמיד נמצא באזור המקסימום – יכול להיות שגם אתם כבר התחלתם לחשוד שמשהו אינו מאה אחוז עם השמיעה שלהם. ירידה בשמיעה היא אחת התסמינים האופייניים לגיל ובניגוד לדעה הרווחת, היא אינה פוגעת רק בגברים מבוגרים אלא גם בנשים.

"טיפול בירידת שמיעה חשוב בכל גיל, ובמיוחד בקרב קשישים המתמודדים בנוסף עם אתגרים בריאותיים ורגשיים רבים" אומר ד"ר אוהד חילי, אחראי יחידת אוזניים ושתלי שבלול במרכז הרפואי רבין. לדבריו, ירידת שמיעה שכיחה מאד בקרב קשישים, וקשורה בפגיעה באיכות החיים, בידוד חברתי, דכאון ואף סיכון מוגבר לשטיון (דמנציה).

ד"ר חילי מדגיש כי חשוב שלא לקבל את ליקוי השמיעה והפגיעה באיכות החיים הנובעת ממנו כגזרות גורל. ישנם פתרונות רבים היכולים להקל, ומומלץ לפנות למומחים העוסקים בשמיעה כדי לקבל ייעוץ, ולתפור פתרון המתאים לאופי וחומרת הירידה השמיעה.

לא בטוחים אם ההורים שלכם באמת לא שומעים טוב, או סתם מסננים אתכם? פנינו אל אשר אפרתי, קלינאי תקשורת M.Sc, שחיבר שאלון מיוחד, שמטרתו לעזור לכם להבין האם יש בסיס לחשדות שאחד ההורים שלכם סובל מפגיעה בשמיעה.

עוד בנושא:
עשה ואל תעשה: הנחיות חדשות לניקוי אוזניים
אני רק שאלה: למה האוזניים נסתמות בטיסות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully