וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מדעי מאשש: הומואים ולסביות טובים יותר במיטה מסטרייטים

28.12.2017 / 0:01

קבלו סיבה לעבור צד: מחקר מדעי שבוחן את תדירות האורגזמות בקרב נשים וגברים הומוסקסואלים, ביסקסואלים והטרוסקסואלים מצא שבני זוג מאותו המין טובים יותר בלהביא זה את זה לאורגזמה מאשר מקביליהם ההטרוסקסואלים

צילום: אילוסטרציה, עריכה: יוסי אלטר

לנו זה תמיד היה ברור אבל כעת זה גם מוכח מדעית: הומואים ולסביות טובים יותר בסקס מעמיתיהם הסטרייטים. מחקר שפורסם השנה בחן את ההבדלים בתדירות האורגזמות בקרב נשים וגברים הומוסקסואלים, ביסקסואלים והטרוסקסואלים ומצא שבני זוג מאותו המין טובים יותר בלהביא זה את זה לאורגזמה מאשר זוגות סטרייטים. המסקנה מתבססת על ההנחה שסקס טוב תלוי בתדירות האורגזמות, אולם ידוע שישנם גורמים נוספים במשוואה הכה מורכבת הזאת.

המחקר בוצע ע"י קבוצה של חוקרים, כולל המומחה למיניות דייוויד פרדריק, עוזר פרופסור לפסיכולוגיה מאוניברסיטת צ'פמן, והוא מתבסס על העובדה שקל יותר לספק גברים מאשר נשים. בעוד ההבדל בין גברים הטרוסקסואלים להומוסקסואלים שהגיעו לסיפוק מיני עם בני/ות זוגם הינו קטן, ההבדל אצל הנשים היה ניכר הרבה יותר.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

לאן עפתם? זה הזמן שאנשים חושבים שסקס אמור להימשך

לכתבה המלאה

לפי תוצאות המחקר, למרות שגברים הטרוסקסואלים נוטים לומר שהם תמיד מגיעים לאורגזמה בסקס (95 אחוזים), גברים הומוסקסואלים וביסקסואלים לא נמצאים הרחק מאחור (89 אחוזים ו-88 אחוזים בהתאמה). אצל הנשים התוצאות אחרות: 86 אחוזים מהנשים הלסביות אמרו שהן תמיד מגיעות לאורגזמה, לעומת רק 66 אחוזים מהנשים הדו-מיניות ו-65 אחוזים בלבד מהנשים ההטרוסקסואליות.

אם בוחנים את הסבירות להגיע לאורגזמה אצל גברים הומוסקסואלים ונשים לסביות – ושוב, בהנחה שמין טוב מוגדר לפי תדירות האורגזמות – סקס בין שני גברים או שתי נשים צפוי להיות מספק יותר מיחסי מין בין גבר לאישה.

כמובן, המסקנה הברורה האחרת מהמחקר הזה היא שגברים בכלל, ללא קשר לנטיות שלהם, חווים אורגזמות יותר מנשים, כפי שציין פרופסור פרדריק בשיחה עם ה-CNN: "איך לגרום לנשים להגיע לאורגזמה הוא נושא שזוכה לאינספור ספקולציות. מדי חודש, עשרות מגזינים וכתבות מקוונות מציעים דרכים שונות לגרום לנשים להגיע לאורגזמה בקלות רבה יותר. זה נושא שזכה לספרים שלמים. עבור אנשים רבים, אורגזמה הוא חלק חשוב ביחסי מין".

המחקר מצא גם מה תורם לנשים לחוות אורגזמה, מלבד כמובן המין הקונבנציונלי. נשים מגיעות לאורגזמה בקלות יותר במין אוראלי, אם חוו סקס ממושך הכולל נשיקות לוהטות ומשחק מקדים, ניסו תנוחות שונות, חוו גירוי אנאלי, הוציאו לפועל פנטזיות מיניות, היו מרוצות יותר ממערכת היחסים שלהן ואפילו הביעו אהבה במהלך הסקס.

פרופסור פרדריק אמר ל-CNN שהסיבה לפערי האורגזמות יכולה להיות חברתית-תרבותית או אפילו אבולוציונית. "לנשים יש מידת שביעות רצון גבוהה יותר מגברים וזה מגיע לידי ביטוי בחיי המין שלהן. זה יכול להשפיע על שביעות הרצון המינית ועל היכולת להגיע לאורגזמה אם אנשים מתמקדים יותר בחששות הללו מאשר בחוויה המינית עצמה. יש יותר סטיגמה נגד נשים שיוזמות סקס ומבטאות את מה שהן רוצות מבחינה מינית. דבר אחד ברור לנו זה שבהרבה זוגות יש אי התאמה במידת התשוקה, כבן זוג אחד רוצה סקס יותר מהשני. אצל זוגות הטרוסקסואליים האדם הזה הוא בדרך כלל הגבר. אצל זוגות הומוסקסואלים חוסר ההתאמה קטן יותר".

תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
זוגות הטרוסקסואלים פחות טובים במיטה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully