וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות הנפוצה שאנשים עושים כשהם מחממים אוכל במיקרוגל

26.12.2017 / 6:53

אתם רואים אותם במשרד בהמוניהם, מסתובבים עם קופסאות הפלסטיק שלהם ומתקדמים לכיוון המיקרוגל כדי לחמם את ארוחת הצהריים. הם ככל הנראה עושים טעות, ואנחנו לא מדברים על הדג של אמא

איש אוכל מקופסת פלסטיק. ShutterStock
יש פה טעות נוראית! ואנחנו לא מתכוונים לדג/ShutterStock

למרות האזהרות, מתברר שלא מעט אנשים, עדיין מחממים במיקרוגל את האוכל שלהם בתוך קופסאות הפלסטיק שהביאו מהבית. שימוש במיקרוגל אומנם לא נחשב מסוכן אך בחימום בכלים לא מתאימים, כמו פלסטיק לדוגמה, עלולים להשתחרר רעלים ולכן תמיד כדאי להעדיף כלים מקרמיקה או פיירקס. ומסתבר שהמצב גם תקף למדיח הכלים.

רופאים טוענים שסכנת הזיהום מהפלסטיק קשורה לעלייה במספר מחלות, כולל סרטן. בעוד שקיימות קופסאות פלסטיק שמסומנות כבטוחות לשימוש במיקרוגל, מומחים מדגישים כי עליכם לחפש את המדבקות עליהן כתוב "לא מכיל "BPA (או ביספנול A). מדובר על חומר כימי תעשייתי המשמש לייצור פריטים מפלסטיק כמו בקבוקי שתיה לתינוקות ואפילו מוצצים. החומר הזה מהווה סיכון לבני אדם כשהוא זולג למזון ולמשקאות שאנחנו צורכים דרך מוצרי הפלסטיק שמכילים אותם. חשיפה ל-BPA דווחה ככזו שיכולה לגרום לבעיות בפוריות, עלייה בלחץ הדם, סרטן והשמנה.

עוד בנושא:
למה מילוי מחדש של בקבוקי פלסטיק הוא כל כך גרוע?
מהתנור עד הגריל: כך תבשלו בריא יותר ב-6 הטכניקות המובילות

מיקרוגל. ShutterStock
לחמם בצלחת קרמיקה/ShutterStock

אז מה עושים? כאמור, מנסים להימנע כמה שניתן משימוש בקופסאות פלסטיק לחימום ומעדיפים על פניהם, צלחות קרמיקה, פיירקס ואפילו זכוכית. בנוסף, את החימום במיקרוגל כדאי וצריך לעשות בשלבים, עם ערבוב, ולא לטמפרטורה גבוהה. בנוסף לכך, מומלץ שלא להעביר מזון חם ישירות לכלי פלסטיק - אלא להכניס למקרר את הסיר או את תבנית המתכת, ורק אחרי שהמזון מתקרר, להעביר לאחסון בכלי פלסטיק. אם מיכל הפלסטיק נסדק או משנה צבע, מומלץ לזרוק אותו.

ומה באשר למיקרוגל? האם הוא לכשעצמו מסכן לכם את הבריאות? בראיון שערכנו פה במדור הבריאות עם פרופ' אורי לזמס מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון הוא הסביר לנו שמדובר בעיקר ביחסי ציבור גרועים. "מיקרוגל עושה דבר אחד, וזה לחמם. מניסויים שעשינו פה במכון, ההשפעה של מיקרוגל על מוצרי מזון היא השפעה תרמית בעיקרה".

היתרון של המיקרוגל לפי לזמס היא העלייה המהירה היחסית של הטמפרטורות בעת החימום, והירידה, שהקצב שלה נקבע לפי המוצר שמחממים, מה שגורם לחשיפה נמוכה לחיידקים. "קיימים הרבה ניסויים, שאינם מוכחים מדעית שטוענים כי המיקרוגל פוגע בוויטמינים ובמינרלים באוכל, זה נובע בעיקר בשל העובדה כי מדובר בחימום שונה מזה שאנחנו מכירים. מהפנים אל החוץ ולא מהחוץ אל הפנים, כך שנוצרות ריאקציות שלא מוכרות לנו".

עוד באותו נושא

נמנעים מביספינול A? תכירו את התאום המרושע שלו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully