וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבתא הזאת מצאה את הדרך הכי דוחה להרגיע את נכדתה התינוקת

21.12.2017 / 9:10

אליזבת גודן גידלה שמונה ילדים, אז שאף אחד לא ילמד אותה איך להרגיע תינוקת בוכה: פשוט חולצים שד ונותנים לילדה לינוק. אז מה אם התינוקת היא הנכדה שלה ובשדיים שלה כבר מזמן אין חלב? רגע, מה?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

האם מסיבות הנקה הן הטרנד האימהי הבא?/מערכת סיפור בדקה

בסרטון - על מסיבות הנקה שמעתם?

סבתא מחזיקה על הידיים תינוק ישן. ShutterStock
כל אמצעי כשר להרגעת תינוק בוכה? סבתא ותינוקת/ShutterStock

אליזבת גודן היא אם לארבעה ילדים ביולוגיים, עוד ארבעה ילדים חורגים מנישואים שניים והיא גם סבתא. נוסף על כך, הפער בין בתה הצעירה ביותר של אליזבת ובין נכדתה בת החודשיים הוא בסך הכל 11 חודשים. כל אלה העניקו לה ניסיון רב שנים ומגוון עם תינוקות מייללים, פעוטות עקשניים ומתבגרים רוטנים, אבל רק לאחרונה היא התנסתה לראשונה בהתמודדות עם תינוקת שסובלת מגזים. והדרך שהיא מצאה להרגיע אותה הצליחה להחריד ולהסעיר את הרשת.

"לעובדה שיש לי ילדה ונכדה שההפרש ביניהם הוא פחות משנה יש לא מעט יתרונות", היא סיפרה בראיון לאתר Scarry Mommy. "הבת הגדולה שלי ואני לוקחות את הילדות לאותו רופא ילדים, אנחנו חברות באותה קבוצת אמהות, ולילדות יש אפילו כיסאות בטיחות תואמים. אבל דבר אחד אין לנו במשותף: הילדים שלי מעולם לא סבלו מגזים. אז כשהנכדה שלי התחילה לסבול מהם ובתי ביקשה ממני עצה להתמודדות – לא ממש ידעתי מה להגיד לה", היא נזכרת.

עוד בנושא:
חלצו שד: סיבות שכדאי לאמהות להניק בגללן
מה עושים כשהילד פשוט לא אוהב את סבתא?
המחקר שישכנע את סבא וסבתא לעשות בייביסיטר על הנכדים

עוד באותו נושא

משד לשד: האם מסיבות הנקה הן הטרנד האימהי הבא?

לכתבה המלאה

חלפו מספר שבועות ובתה של אליזבת, שעדיין התמודדה עם תינוקת מוגזת ועצבנית, היתה צריכה לשוב לעבודתה. אליזבת הציעה לבתה סיוע בטיפול בילדה בזמן שזו נמצאת בעבודה, אבל היא התקשתה למצוא דרכים יעילות להרגיע את בכייה, וההתמודדות היתה קשה פי כמה עבורה שכן, היא היתה מטופלת בתינוקת נוספת – בתה הקטנה. בסופו של דבר היא מצאה לבעיה פיתרון, אבל מה שנראה לאליזבת טבעי ומובן מאליו, נראה לרוב האנשים האחרים בעולם כמו פיתרון משוגע ומחריד. האינסטינקט שלה הנחה אותה להציע לתינוקת הצווחת את השד שלה ליניקה, למרות שבשדיה של הסבתא כבר יבש החלב מזמן.

"הוצאתי אותה מהמנשא וערסלתי אותה בזרועותי. היא חיפשה ציצי, והרגשתי שהיא מאוכזבת שהיא לא מוצאת. האינסטינקט האמהי שלי נכנס לפעולה, חלצתי שד והצעתי לה אותו. לא חשבתי על זה יותר מדי: היא חיפשה ציצי, נתתי לה, היא התחברה לשד ותוך דקות ספורות היא נרגעה ונרדמה", היא משחזרת את אותם רגעים שנויים במחלוקת.

כשבעלה של אליזבת חזר הביתה ומצא אותה מניקה 'על יבש' את נכדתה הוא היה מאוד מופתע: "הוא שאל אותי אם מה שאני עושה זה בסדר, ולא הצלחתי לחשוב על סיבה שבגללה זה לא יהיה בסדר", היא אמרה. "כל הילדים שלי ינקו כדי להרגע, אני כבר רגילה להיות 'מוצץ אנושי' והייתי בטוחה שגם בתי תשמח שהצלחתי להרגיע את בתה בכל אמצעי שעמד לרשותי".

הנקה. ShutterStock
רגילה להיות 'מוצץ אנושי'. תינוק יונק/ShutterStock

מסתבר שהיא לא טעתה. בתה של אליזבת אמנם גילתה על כך בדיעבד, אבל היא לא התנגדה לכך שאמה תאפשר לנכדה להרגע על ידי מציצת הפטמה שלה. לעומתה, כמעט כל מי ששמע על הסיפור הזה הגיב בצורה הפוכה לחלוטין. לא ברור איך הסיפור הזה התפרסם, אבל כשזה קרה התגובות ברשת היו מאוד קיצוניות. "בתור מי שהניקה את ילדיה, אני יכולה להגיד שאני הייתי מתחרפנת אם אישה אחרת היתה מנסה להניק את התינוק שלי!", כתבה אחת המגיבות. ואחרת החרתה החזיקה אחריה: "את לא מכניסה את הפטמה שלך לפה של תינוק לא שלך. סבתא או לא סבתא, יש לה מזל גדול שהבת שלה היתה בסדר עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully