וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים אחרי שילד תינוק כאישה, האיש הזה הביא ילד לעולם

14.12.2017 / 10:39

קאסי סאליבן, סטודנט מארה"ב הוא האדם הראשון בעולם שהביא ילד לעולם כאישה ולאחר מכן כגבר. הדבר הזה התאפשר בשל העובדה שקאסי הוא טרנסג'נדר שחי כיום כגבר. עכשיו הוא רוצה לשכנע אתכם שהריון הוא בכלל לא דבר מגדרי

גבר טרנסג'נדר בהריון/פייסבוק

בסרטון: זוג גייז שמצפה לילד ביולוגי ראשון מנפץ כל סטריאוטיפ אפשרי

גם זה קרה החודש. גבר טרנסג'נדר ילד תינוק בריא, חמש שנים אחרי שנולד לו ילד, עוד כשהיה אישה. מבולבלים? קאסי סאליבן, טרנסג'נדר בן 30 מוויסקונסין שבארה"ב הוא הראשון בעולם ככל הידוע שילד שני תינוקות בריאים, בתחילה כאישה ולאחר מכן כגבר. וזה לא בא לו בקלות.

אחרי שבעה ימים של צירי לידה, סאליבן, שהוא גם אביו של גרייסון בן החמש, ילד בלידה קיסרית את פניקס. ההריון והלידה התרחשו בעקבות החלטתו של סאליבן להפסיק לזמן מה עם ההורמונים הגבריים שהוא נוטל במסגרת התהליך לשינוי המין אותו החל לפני ארבע שנים.

קאסי סאליבן. צילום מסך יו טיוב, צילום מסך
הריון שני כגבר. ההריון הראשון היה כאישה. קאסי סליבן/צילום מסך, צילום מסך יו טיוב

סאליבן מספר שקיבל הרבה מאוד תשומת לב במהלך ההריון, חלקים ממנה טובים אילו אחרים כללו קללות שנשלחו אליו דרך הרשתות החברתיות. הוא ובן זוגו סטיבן החליטו שלא לחשוף את מינו של פניקס והם יגדלו אותו ללא מין, עד שיגדל ויחליט מה הוא רוצה להיות.

עוד בנושא:
המסע לחיים לחדשים: איך מבצעים שינוי מין בישראל?
למה רופאים מפחדים לטפל בטרנסג'נדרים?

עוד באותו נושא

לראשונה בדרום אמריקה: זוג טרנסג'נדרים יהפכו הורים

לכתבה המלאה
קאסי סאליבן. צילום מסך יו טיוב, צילום מסך
לא נכנע לחוקים של מגדר. קאסי סאליבן/צילום מסך, צילום מסך יו טיוב

"הרגע שהתינוק יצא לאוויר העולם ושמעתי את הבכי שלו היה מדהים", סיפר סאליבן. "זה מדהים לחשוב שאני יצרתי את הבנאדם הקטן הזה. אחרי שבועות רבים שכללו בחילות קשות פלוס שבעה ימים של צירי לידה זה היה רגע מקסים".

סאליבן מספר שהוא לא מפחד מהתגובות של אנשים והוא אינו מתכוון להשקיע בכך אנרגיה. "מכיוון שאני לא רואה את כל עניין ההריון כנשי בלבד ובגלל שאני לא מתכוון להכנע לחוקים של מגדר, ההריון לא גרם לי להרגיש פחות גבר", מספר סאליבן שעבר התעללויות רבות על רקע המגדר שלו, שהחלו שהיה בן ארבע בלבד.

כשנתבקש לתאר את ההריון הראשון שלו כאישה הוא הסביר שקיווה שזה מה שיחבר אותו לנשיות שלו, אבל הניסיון הזה לא צלח. "התפללתי להתחבר לגוף הנשי שלי ולמה שעובר עליו, אבל לא יכולתי. הרגשתי אבוד ובודד ופחדתי להביא תינוק אל העולם בו אני מצוי". התחושות האלה השתנו לדבריו ברגע ששמו את גרייסון בידיים שלו, והוא ידע שהוא מחויב לו לכל החיים.

"הריון הוא לא דבר מגדרי"

שלושה חודשים אחרי לידת גרייסון, ילדו הראשון, סאליבן יצא מהארון כטרנסג'נדר. הנישואים שלו נגמרו, הוא איבד את מקום עבודתו וגם רבים מחבריו, אבל היה שלם עם ההחלטה. את בן זוגו הנוכחי ואבי תינוקו הוא הכיר ב-2014.

כעת התינוק ניזון מחלב אם שנתרם לו על ידי נשים, וסאליבן מתעד הכל בערוץ יו טיוב שפתח ובפייסבוק על מנת להוות השראה להורים טרנסג'נדרים אחרים. "כשהבטן שלי תפחה וגדלה, חששתי להיראות בציבור בגלל שאנשים היו נועצים בי מבטים", סיפר. "היו הרבה חששות וחרדה סביב הסיפור הזה אבל הדבר הכי חשוב עבורי היה להעביר את המסר שהריון הוא לא דבר מגדרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully