וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיונים במטבחון שלכם מזוהמים פי 17 מאסלה

14.12.2017 / 7:27

המטבח המשותף במקומות עבודה הוא מקום נורא דוחה גם ככה, עם ניחוחות אוכל שנשכח, כתמי קפה דביקים על הרצפה וסמרטוט כיור עם וותק יותר גדול משל חני ממשאבי אנוש. אבל מי היה מאמין שדווקא מהתיונים צריך הכי להזהר

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

בווידאו: חיידקים צואתיים, הרפס וצהבת עושים מסיבה על מברשת השיניים שלכם

יש כל כך הרבה דברים מגעילים שאפשר להתקל בהם במטבח המשרדי: החל משלוליות קפה דביקות שאנשים לא טורחים לנגב מהשיש, סמרטוט שיושב ליד הכיור וצחנתו מעידה שלא הוחלף מאז 2012, קופסאות עם אוכל שהעלה עובש (או גרוע יותר - אוכל שגם כשהוא טרי הוא מסריח), קרטון חלב שהחמיץ – אפשר להמשיך עוד ועוד כי באמת שכמעט כל דבר במטבחון בעבודה הוא די דוחה. אבל באמת שלא היינו מעלים על דעתנו (וכנראה שגם אתם לא) שהדבר הכי מזוהם שם הוא כנראה מאגר התיונים.

מתברר ששקיק תה תמים למראה, זה שאתם פונים אליו בימים שאתם מגיעים למשרד קצת חולים או כשאתם מנסים להיות יותר "בריאים" ולהפחית בקפה – מכיל כ-3,785 חיידקים בממוצע. ורק בשביל שתקבלו פרופורציות, על מושב האסלה תמצאו רק 220 חיידקים. עוד פריטים שוכני מטבחון שנבדקו ונמצאו מטונפים לעילא: ידית הקומקום החשמלי (2,483 חיידקים), שולי ספלים (1,746 חיידקים) והידיות של דלתות המקרר (1,592 חיידקים).

עוד בנושא:
שכחו ממה שידעתם: יש דרך טובה ובריאה יותר להכין תה
סערה בכוס: הסיבות הכי בריאות לשתות תה
לא תאמינו כמה חיידקים מסתתרים ממש עכשיו במשרד שלכם

תיון משומש. ShutterStock
כשמסתכלים עליו ככה, הוא באמת דוחה. תיון משומש/ShutterStock

כשהחוקרים ניסו להבין איך כמות כזו של חיידקים מגיעה למוצר כל כך תמים הם הגיעו למסקנה שזה הכל נעוץ בהיגיינה שלכם ובעובדה שאנשים לא שוטפים את ידיהם לפני שהם מושיטים יד לקופסת התיונים. ולמרות ששטיפת ידיים יסודית חייבת להפוך לחלק בלתי נפרד משגרת הפעולות במטבח שבמקום העבודה, סקר שנערך בקרב אלף עובדים העלה (באופן לא מפתיע) ש-80 אחוזים מהם לא העלו על דעתם לשטוף ידיים לפני שהם מכינים כוס קפה לעצמם או לקולגה. העיקר כשמישהו משתעל באופן ספייס כולם נזעקים לוודא שהוא שם יד – אבל לשתות כוס מהבילה של מרק חיידקים כל יום? עם זה אין לאף אחד שום בעיה.

שורה תחתונה: הלכתם להכין משהו לשתות במטבחון? קחו איתכם אלכו-ג'ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully