וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשחקו באש: 10 כללים לחנוכה בטוח עם ילדים

7.12.2017 / 11:15

8 ימים של נרות דולקים, לביבות חמות וסופגניות מתוקות יכולים להפוך ברגע לסיוט של כוויות כואבות. ארגון בטרם מציג את כללי הבטיחות לכל ההורים בחג האורים

חג החנוכה על מנהגיו היפים מהווה הזדמנות מצוינת לזמן איכות משפחתי. עם זאת פעילויות חנוכה הכרוכות באש ובשמן רותח, מגבירות את סכנת ההיפגעות מכוויות. ההבדל בין הכנת סופגניות משותפת ומהנה ובין כוויה שתריץ אתכם למיון עם ילד כאוב ובוכה יכול להיות שניות בודדות, אז כדי למנוע מהם את הסבל ומכם את החרדה והלחץ, כדאי להקפיד על כמה כללי בטיחות בכל הנוגע לשהות של ילדים בקרבת אש גלויה (נרות חנוכה) או שמן טיגון חם.

במאגר המידע של ארגון בטרם לבטיחות ילדים נבחנו פניות ילדים לחדרי מיון בעשרה בתי חולים עקב היפגעות מכוויות במעורבות נרות או שמן רותח, בין השנים 2010-2016 נמצא כי בכ-91 אחוזים מן הפגיעות שהובילו לפנייה למיון היתה מעורבות של שמן רותח, בעוד שכ-9 אחוזים עירבו נרות. 39 אחוזים ממקרי ההיפגעות היו בקרב ילדים בני 0-4 שנים, לאחר מכן ובהפרש גדול נמצאים ילדים מקבוצת גיל 10-14 (24 אחוזים), וילדים מקבוצת גיל 5-9 (22 אחוזים). אחוז ההיפגעות הנמוך ביותר היה בקרב ילדים מקבוצת גיל 15-17 (14 אחוזים).

עוד בנושא:
בואו לבדוק: האם ביתכם בטוח לילדים?
5 צמחים שיכינו את הגוף שלכם למתקפת השומנים של חנוכה

לביבות. ShutterStock
אפשר להכין יחד, אבל את הטיגון רק ההורה עושה. לביבות במחבת/ShutterStock

תרחישי היפגעות בולטים במעורבות נרות ושמן רותח: כוויות בכל חלקי הגוף כתוצאה מהתזת שמן בישול בזמן שהילד בסביבת המטבח או בזמן שהמבוגר מחזיק אותו, כוויה מנרות חנוכה, כוויות מהתזת שעווה חמה של נרות חנוכה ועוד.

"ילדים מתחת לגיל חמש הם הקבוצה בעלת שיעור ההיפגעות הגבוה ביותר כתוצאה מכוויות - בעיקר משמן רותח, כתוצאה מהטיגונים לחג", אומרת אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם. בארגון דגישים כי ניתן בהחלט לשתף את הילדים בהכנת מאכלי חנוכה ובהדלקת הנרות, אך מבקשים להקפיד על 10 כללי הבטיחות הבאים:

עוד באותו נושא

זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully