וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלדיאר: תרופה חדשה למיגרנות מקצרת את ההתקפים בחצי

30.11.2017 / 14:43

התרופה החדשה הראשונה שמאושרת לטיפול במיגרנות מזה שני עשורים היא בעצם נוגדן שחוסם את אחד המעברים העצביים למוח ומקצר את משך ההתקפים ב-50 אחוזים לפחות

כאב ראש. ShutterStock
התרופה החדשה יכולה לחסוך לכם 3-4 ימי מיגרנה בכל חודש. אישה סובלת מכאב ראש/ShutterStock

תרופה חדשה למיגרנה עשויה לקצר בחצי את משכם של התקפי הכאב. מדובר בהתקדמות משמעותית בתחום הטיפול במיגרנות, שכן זוהי התרופה החדשה הראשונה שמאושרת לשימוש לטיפול במיגרנות מזה 20 שנה ויש המגדירים את האירוע הזה כפריצת דרך של ממש.

ארנומב (Erenumab) הוא נוגדן המופק במעבדה שחוסם מעבר עצבי למוח בשם CGRP שבשלבי הניסוי המתקדמים שלו נבדק על קרוב לאלף נסיינים הסובלים ממיגרנות, והראה שהוא יכול להפחית את מספר "ימי המיגרנה" בחודש בשלושה עד ארבעה ימים. במחצית החולים שטופלו בתרופה הניסיונית התקצרו התקפי המיגרנה ב-50 אחוזים לפחות.

עוד בנושא:
מחקר מצא סיבה מפתיעה שעלולה לגרום למיגרנות
אני רק שאלה: אילו סוגים של כאב ראש יש ואיך לטפל בהם?
הכל בראש: איך מבדילים בין כאב ראש למיגרנה?

גבר לוקח כדור. ShutterStock
צעד משמעותי לקראת הבנה וטיפול טובים יותר במיגרנות"/ShutterStock

מיגרנות הן כאבי ראש חזקים במיוחד, שלעתים מלווים בתחושת 'פעימות', רגישות לאור ולרעשים, בחילות, הקאות, ירידה באנרגיה והפרעות בראייה. התקפי מיגרנה עשויים להמשך 4-72 שעות.

הניסוי בתרופה ארנומב השווה בין מטופלים שניתנה להם התרופה למשך חצי שנה ובין מטופלים שנטלו תרופת פלצבו לא פעילה. הממצאים שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine, הראו באופן מובהק שחסימת המעבר העצבי CGRP יכולה להקטין את השפעתה של המיגרנה, כך אמר פרופ' פיטר גודסבי מבית החולים קינגס קולג' ומי שהוביל את הניסוי בתרופה. "תוצאות הניסוי הן צעד משמעותי וחשוב לקראת הבנה טובה יותר של מיגרנות וטיפול טוב יותר בהן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully