וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונדקאית חשבה שהיא בהריון עם תאומים, התברר שאחד מהם הוא בנה הביולוגי

31.10.2017 / 11:00

מקרה נדיר ובלתי נתפס: רק לאחר הלידה התברר שאחד ה"תאומים" הוא למעשה בנה הביולוגי של הפונדקאית, שאותו הרתה בזמן שכבר היתה בהריון עם תינוק הפונדקאות

נכנסה להריון פעמיים בהפרש של 10 ימים וילדה שתי בנות/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: נכנסה להריון בזמן ההריון וילדה 2 תינוקות בהפרש של 10 ימים

פונדקאית מקליפורניה נדהמה לגלות שהיא הרתה עם ילד נוסף, שלה ושל בעלה, בזמן שנשאה ברחמה תינוק פונדקאות עבור זוג מסין. קחו רגע כדי לקרוא את המשפט הזה שוב, כי יש בו הרבה פרטים, וכל אחד מהם מוזר יותר מהשני.

מבחינה רפואית מה שקרה לג'סיקה אלן מקליפורניה הוא מצב נדיר למדי שנקרא superfetation שבמסגרתו אישה הרה ממשיכה לבייץ, ובמידה שהביצית שלה מופרית ומצליחה להשתרש ברחם (שבו כבר יש שק הריון אחד) הדבר מוביל לכך שברחמה גדלים שני עוברים בשני גילאי הריון שונים - ובמקרה הנדיר הזה, לכל תינוק גם זוג הורים ביולוגיים שונה. הוריו הביולוגיים של התינוק הראשון הם הזוג הסיני ששכר את שירותי הפונדקאות של אלן, בעוד שהתינוק השני הוא בנם הביולוגי של אלן ובעלה והוא תוצאה של יחסי מין שהשניים קיימו לאחר שאלן כבר היתה בהריון עם תינוק הפונדקאות.

עוד בנושא:
מבצע סבתא: אישה מבריטניה ילדה את הנכד של עצמה
ניצול או מתנה? העולם הפרוץ של הפונדקאות
סערת הפונדקאות: תינוק ננטש בתאילנד בגלל תסמונת דאון

בדיקת בהיריון. ShutterStock
הרופא הבחין שיש שני עוברים. בדיקת אולטרסאונד לאישה הרה/ShutterStock

אולם, התרחיש הנדיר הזה התגלה רק בדיעבד. אלן הפונדקאית מספרת שלאורך כל ההריון סברו הרופאים, ובעקבותיהם גם היא, שמדובר בהריון תאומים. "6 שבועות אחרי שנודע לי שעובר הפונדקאות נקלט ואני בהריון הייתי בבדיקה אצל הרופא ובמהלך האולטרסאונד הוא הבחין שיש שני עוברים", שיחזרה אלן בראיון לתכנית הבוקר של רשת ABC האמריקאית שהביאה את סיפורה יוצא הדופן. הסיכויים שעובר יחיד שהוכנס לרחם במסגרת הליך הפריה חוץ גופית יתחלק לאחר מכן לשני עוברים ברחם הוא נמוך ביותר, אך קיים. "חשבתי שזה מה שקרה והופתעתי מאוד", אמרה.

"היה ברור שהם לא תאומים זהים"

ההריון של אלן המשיך כמתוכנן ובסופו היא ילדה את "תאומי" הפונדקאות של בני הזוג הסינים בניתוח קיסרי. לדבריה, היא לא הספיקה לראות את התינוקות לפני שהוצאו מחדר הניתוח והועברו להוריהם, אלא רק ראתה תמונות שלהם לאחר הניתוח. "שמתי לב שאחד מהם בהיר הרבה יותר מהשני... היה די ברור שהם לא תאומים זהים".

אולם, לקחו עוד מספר חודשים עד שבדיקת דנ"א אישרה שאחד התינוקות הוא אכן בנם הביולוגי של אלן ובעלה וורדל ג'ספר, ולא תאום זהה של העובר שהושתל ברחמה במסגרת הליך הפונדקאות. "אני לא יודעת איך לתאר את זה אפילו... היינו המומים. איך דבר כזה יכול לקרות?", היא משחזרת את מה שעבר עליה ועל בעלה באותם רגעים שקיבלו את הבשורה.

תאומים מאבות שונים. ShutterStock
בדיקת דנ"א אישרה שאחד התינוקות הוא בנם של ג'סיקה ובעלה. תאומים/ShutterStock

בגלל שהחוזה המשפטי שהסדיר את הליך הפונדקאות שלה לא כלל בתוכו התייחסות למצב נדיר והזוי שכזה, אלן ובעלה היו צריכים לעבור הליך משפטי מסורבל ולא פשוט כדי לקבל משמורת על בנם הביולוגי. בחודש פברואר הם סוף סוף קיבלו את המשמורת החוקית עליו וכעת הוא בן 10 חודשים וגדל יחד עם בני משפחתו שכוללת גם עוד שני אחים גדולים.

"הוא כל כך חכם ואינטליגנטי, הוא לומד מהר ויש לו שני אחים גדולים שהוא יכול ללמוד מהם ולרדוף אחריהם ברחבי הבית", סיפרה אלן. בעלה הוסיף כי המצב כולו היה מאוד אמוציונלי: "לא היה לנו מושג שיצא לנו מזה עוד ילד. זה בהחלט היה לא מתוכנן", אמר.

רופאים הסבירו שאין הסבר הורמונלי או פיזיולוגי להתרחשות של הריון בזמן הריון, אך עם זאת הצד החיובי הוא שאין למצב הנדיר הזה סיבוכים מיוחדים מלבד אלה המיוחסים באופן שגרתי להריון מרובה עוברים. בנוסף, המקרה הזה ממחיש עד כמה חשוב עבור כל הצדדים בפונדקאות להבטיח שהחוזה ביניהם מכסה ומסדיר את כל התרחישים האפשריים – גם את הצפויים יותר וגם את אלה הצפויים הרבה פחות.

  • עוד באותו נושא:
  • פונדקאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully