וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מעשני מריחואנה עושים יותר סקס מאחרים?

29.10.2017 / 14:46

חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד טוענים שכן, וגם באחוזים משמעותיים למדי. כעת כל מה שנותר לבדוק זה האם מריחואנה גם משפרת את איכות המין

אילוסטרציה. ShutterStock
משפרת את התפקוד המיני. מריחואנה/ShutterStock

יש סיכוי שזה סותר את כל מה שהאמנתם בו, בטח אם ביקרתם בהודו, אבל סקר שנערך על ידי בית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד מצא שמשתמשי קנאביס דווקא מקיימים הרבה יותר סקס מאחרים.

המחקר הכיל מידע מסקר לאומי על צמיחת המשפחה בארה"ב בשנים 2002-2015, וכלל 50 אלף משתתפים הטרוסקסואלים בגילאי 25-45. המשתתפים נשאלו כמה פעמים הם קיימו יחסי מין בארבעת השבועות הקודמים לזמן הסקר, ומה התדירות בה עישנו מריחואנה בשנה הקודמת. בסך הכל, כ-25 אחוזים מהגברים ו-15 אחוזים מהנשים בסקר דיווחו על שימוש במריחואנה.

התוצאות הראו כי נשים שעישנו מריחואנה מדי יום, קיימו יחסי מין 7.1 בממוצע בארבעת השבועות שקדמו לסקר, זאת בהשוואה לנשים שלא עישנו כלל וקיימו ממוצע של 6 פעמים בשבועות שקדמו לסקר. בקרב גברים התוצאות היו בהתאמה: 6.9 פעמים לאלה שעישנו מדי יום ו-5.6 אצל אלה שלא עישנו כלל. במילים אחרות, מעשני קנאביס עושים בממוצע 20 אחוזים יותר סקס מאחרים.

עוד בנושא:
גברים, עישון מריחואנה פעם בשבוע עלול לפגוע לכם בפוריות
למה קנאביס עושה לחלק מהאנשים מאנצ'יס?
למה אסור לכם לעשן מריחואנה עד גיל 30

סקס. ShutterStock
יותר סקס, אבל האם יותר טוב?/ShutterStock

הקשר נמצא בכל קבוצות המשנה במחקר - כולל אנשים משני המינים, גזעים שונים, גילאים ודתות, אלה שהיו נשואים או רווקים ועם ילדים או בלעדיהם. הקשר נשאר גם לאחר שהחוקרים הכניסו משתנים שונים כמו שימוש בתרופות אחרות, כמו קוקאין ואלכוהול. זה אומר שיש משהו בסם עצמו שמגביר את התפקוד המיני, הסבירו החוקרים, או לכל הפחות לא מעכב אותו.

עוד באותו נושא

האם קנאביס הוא הוויאגרה הנשית?

לכתבה המלאה

משתנה בין אדם לאדם

עורכי המחקר, שהתפרסם בכתב העת Sexual Medicine, הסבירו כי למרות התוצאות לא מדובר בהכרח בקשר ישיר בין השניים. "אנחנו לא רוצים שאנשים יתחילו לעשן מריחואנה כי הם חושבים שהם הולכים לעשות יותר סקס", אמר החוקר הראשי. "זה בהחלט אפשרי שלאנשים המשתמשים במריחואנה יש תכונות דומות, כמו עכבות פחות גבוהות, בדומה לאלה שמקיימים יותר יחסי מין".

בנוסף, החוקרים ביקשו להדגיש כי ההשפעות של מריחואנה על התפקוד המיני עשויות להשתנות מאדם לאדם. במאמר שפרסמו הם ציטטו סקירה שנערכה בשנת 2003, ובה 51 אחוזים ממשתמשי המריחואנה דיווחו על גירוי מיני גבוה, בעוד ש -26 אחוזים דיווחו דווקא על ירידה. החוקרים גם הדגישו ממצאים של מחקרי עבר שרמזו כי כמויות קטנות של מריחואנה יכולות לשפר את תפקוד המיני, בעוד כמויות גדולות יותר יכולות דווקא לפגוע בו.

המחקר הנוכחי בדק רק את תדירות הסקס אך לא בירר האם גם האיכות משתפרת. כעת יש צורך במחקרים נוספים כדי לקבוע האם מריחואנה משפיעה גם על אלמנטים חשובים ביחסי מין כמו זקפה ואורגזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully