וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת הריון ביתית עם משחת שיניים? אל תפלו בפח

9.10.2017 / 12:41

סרטון יו טיוב שמציג "שיטה ביתית" לבדיקת הריון באמצעות ערבוב של כמה טיפות שתן עם משחת שיניים, הפך לוויראלי למרות שמדובר בשטויות מוחלטות. אל תנסו את זה בבית

בדיקת הריון. ShutterStock
אל תוותרו עדיין על בדיקת ההריון/ShutterStock

מתפדחת לגשת לחנות הפארם הקרובה כדי לקנות בדיקת הריון? אפשר להבין. זה אף פעם לא נעים להתקל במישהו שמכירים בתור לקופה עם בדיקת הריון ביד. אבל זו לא סיבה להתפתות לפתרונות ביתיים מפוקפקים. לאחרונה מסתובב ברשת סרטון יו טיוב שהפך ויראלי ומציג שיטה לבדיקת הריון באמצעות משחת שיניים. נשמע לכם מופרך? זה כנראה בגלל שזה בדיוק מה שזה.

בסרטון בעל השם הקליט "תוצאה חיובית בבדיקת הריון ביתית עם משחת שיניים" מודגם כיצד ערבוב של כמה טיפות שתן עם משחת שיניים יוצרת תמיסה שלאחר מספר דקות משנה את צבעה לכחלחל ומעלה קצף. לדברי יוצרי הסרטון מדובר בתגובה המצביעה על תוצאה חיובית להריון. בסרטון נרמז שהבדיקה הביתית המאולתרת הזאת פועלת באופן דומה לבדיקות ההריון הביתיות שמוכרות לנו מבתי המרקחת ורשתות הפארם, וכי משחת השיניים יוצרת תגובה עם נוכחות של הורמון הבטא (HCG), הורמון שמופרש בגוף האישה במידה שביצית מופרית נקלטת ברחם.

עוד בנושא:
להכנס להריון בזמן ההריון? יש דבר כזה
לפני שרצים לרופא: 5 בדיקות למחלות שתוכלו לבצע בעצמכם

אלא שבניגוד לבדיקות ההריון האלה, במקרה של משחת השיניים מדובר בשטויות. "למרות שהמצאת בדיקות הריון נוספות ובעיקר בדיקה ביתית היא ללא ספק דבר שיכול להיות שימושי, הרי שבמקרה של בדיקת ההריון הביתית באמצעות משחת שיניים אין באמת בשורה גדולה", אומר ד"ר עידן גורן, רופא הבית של וואלה! בריאות. "הבדיקה יכולה לתת מדד מסויים לחומציות השתן, אבל אינה מסוגלת באמת לספק תוצאות מהימנות, חיוביות או שליליות". לדברי ד"ר גורן, השילוב של השתן עם תרכובת סידן פחמתי במשחת שיניים משחרר פחמן דו-חמצני, וזה מה שיוצר את התגובה שמוצגת בסרטון.

"כאשר אישה נכנסת להריון, הגוף שלה מתחיל לייצר הורמון שנקרא HCG. את ההורמון ניתן לזהות בזכות הפרשתו בשתן (כמובן אפשר לזהות אותו גם בבדיקות דם). ככל הידוע כיום אין שום הוכחה מדעית לכך שמשחת השיניים יכולה לזהות HCG בשתן של אישה", מדגיש ד"ר גורן. לאור זאת, מומלץ לנשים שלא להסתמך על שיטה זו על מנת לאשש או לשלול הריון.

כך שאם אתן חושדות שיש סיכוי שנכנסתן להריון ואתן רוצות לבדוק את העניין, מומלץ להתגבר על המבוכה או העצלנות ולגשת לרכוש בדיקת הריון אמינה בחנות או לבצע בדיקת דם בקופת החולים ולא לחפש תשובות בתערובת של משחת שיניים ושתן. ורק למען הסר ספק, גם לא כדאי לצחצח את השיניים עם זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully