וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם חייבים להוסיף כוסמת לתפריט היומי שלכם?

מאור מואיגר בשיתוף סוגת

17.9.2017 / 11:47

רבים נוטים לבלבל אותה עם כוסמין, אבל כלל לא מדובר בדגן, אלא בצמח שאוכלים את זרעיו. משמירה על הלב וכלי הדם, דרך עזרה בשמירה על המשקל – הכוסמת מציעה יתרונות בריאותיים רבים

דייסת כוסמת עם תפוחים. ShutterStock
לא דגן, אלא צמח. דייסת כוסמת/ShutterStock

בשנים האחרונות, עם ההבנה שמה שאנחנו מכניסים לפה שלנו הוא בעל השפעה ניכרת על הבריאות הכללית, אנחנו חוזרים לאכול יותר ויותר מאכלים שהיו בשימוש לפני שהתחלנו לאכול מזונות מעובדים. אחת הדוגמאות הכי טובות לכך היא הכוסמת.

עוד בנושא:
10 עובדות על קינואה
10 דברים שחייבים לדעת על שיבולת שועל

בניגוד למה שרבים חושבים לא מדובר בדגן אלא בצמח שזרעיו משמשים לאכילה. מקורה של הכוסמת הוא בדרום מזרח אסיה והיא נמצאת בשימוש כ-8,000 שנה. הנה כמה סיבות בגללן כדאי לכם להוסיף אותה לתפריט הקבוע שלכם:

1. עשירה בערכים תזונתיים

בדומה לשאר הדגנים המלאים, גם הכוסמת עשירה בסיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצה B ו-E ומינרלים כגון מגנזיום, נחושת, מנגן, אשלגן ואבץ. בנוסף היא מכילה נוגד חימצון הנקרא רוטין שעוזר לחזק את מחזור הדם והוורידים.

כוסמת. ShutterStock
חלבון מלא ואיכותי. גרעיני כוסמת/ShutterStock

2. מכילה חלבון איכותי

אחת הבעיות הכי גדולות עבור צמחונים, טבעונים וגם עבור אוכלי כל, היא האיכות הנמוכה של החלבון שאנחנו צורכים. חלבון הכוסמת הוא חלבון מלא, המכיל חומצות אמינו החיוניות לגוף, ביניהן ליזין, מתיונין וציסטאין וטריפטופן.

3. נטולת גלוטן

הכוסמת בריאה כמובן עבור כולם, אבל היא מתאימה במיוחד עבור חולי צליאק מאחר והיא אינה מכילה גלוטן. ערכיה התזונתיים אומנם מזכירים את החיטה, אך בניגוד אליה היא מכילה פי שניים מכמות הסיבים התזונתיים החשובים לשמירה על תזונה מאוזנת ובריאה.

4. יכולה לסייע בשמירה על המשקל

ב-100 גרם כוסמת מבושלת יש 120 קלוריות. דייסת כוסמת למשל הנפוצה מאוד ברוסיה ובמדינות אירופה וידועה בשם קאשה היא בעלת מדד גליקמי נמוך-בינוני שמאזן את רמות הסוכר בדם, וכך היא למעשה עוזרת בשמירה על השובע לזמן ארוך יותר.

תבשיל כוסמת. ShutterStock
מסייעת לשמירה על המשקל. תבשיל כוסמת/ShutterStock

5. משפרת את מערכת העיכול

היתרון אולי המשמעותי ביותר של הכוסמת הוא בהיותה קלה לעיכול, שכן בכך היא משפרת את חילוף החומרים ומחזקת את מערכת העיכול. בנוסף, חלק מהדגנים המלאים כוללים סיבים עם תכונות פרו-ביוטיות, שהוכחו מחקרית כחומר המעשיר את המעיים בחיידקים טובים הממלאים תפקיד חשוב בשיפור תהליך העיכול.

6. טובה לבריאות הלב ולשמירה על כלי הדם

דיאטות המכילות כוסמת נקשרו לסיכון מופחת לפתח כולסטרול ולחץ דם גבוה. ההשפעות המועילות של הכוסמת נובעות בעיקר מהעובדה שהיא עשירה בפלבנואיד הקרוי רוטין. פלבנואידים פועלים בדומה לנוגדי חמצון והם עוזרים לשמור על זרימת הדם, כמו גם על טסיות הדם מפני קרישה מוגזמת.


רוצים לדעת עוד על שילוב נכון של דגנים מלאים וכוסמת בתפריט? בקרו בעולם התזונה הנבונה של סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully