וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה מציעה מיליון דולר למי שימצא תחליף סוכר טבעי

6.9.2017 / 9:52

חברת הענק האמריקאית פנתה לקהל הרחב בבקשה לעזור לה למצוא תחליף סוכר טבעי בריא וטעים שיוכל לשמש אותה במשקאות הדיאט שלה. הקמפיין מגיע בעיצומה של מגפת הסוכרת בעולם, ועם ההבנה שתחליפי סוכר הם לא פתרון בריא

קוקה קולה אפס סוכר. AP
אפס סוכר?/AP

פנייה לחוכמת ההמונים וקיצוץ בכמויות הסוכר באוכל הן שתי מגמות שהפכו פופולאריות בשנים האחרונות. חברת קוקה קולה שלא מפספסת טרנדים ואפילו קובעת כמה מהם, החליטה לקפוץ על העגלה ולשלב בין השתיים. החברה האמריקאית הכריזה על "אתגר הממתיק", שהוא למעשה תחרות עבור חוקרים ומדענים שימצאו את הממתיק הטבעי שהחברה תעשה בו שימוש בעתיד במשקאות שלה. הזוכה בתחרות, שיוכרז באוקטובר 2018, יקבל לא פחות ממיליון דולר.

בנוסף, החברה העלתה אתגר הקרוי "סיפור מתוק", שנושא פרס של מאה אלף דולר, למי מהמתמודדים שיגלה להם את השיטות הטבעיות להמתקת מאכלים ומשקאות בתרבות שלו, בקהילה או אפילו במשפחה. באתר קוקה קולה העולמי נכתב כי החברה מחפשת "תרכובת טבעית, בטוחה, ללא קלוריות, או עם כמות קלוריות נמוכה היוצרת תחושת טעם דומה של הסוכר כאשר משתמשים בה במשקאות".

עוד בנושא:
מה תורם יותר לירידה במשקל, משקאות "דיאט" או מים?
עוד סיבה לוותר על משקאות מוגזים
מחקר: קולה עושה אתכם זקנים

מגפת הסוכרת בעיליה

נכון ש-1.1 מיליון דולר הם טיפונת בים בהשוואה לרווחי החברה, וביחס לאחוזי מחלת הסוכרת באוכלוסייה, שרק הולכים ועולים בעשור האחרון, אבל אולי מתוך ההמון תבוא עזרה. מדובר על אתגר עבור חברת הענק, שכן צרכנים מעדיפים להימנע ממשקאות דיאט בגלל תחליפי הסוכר הלא טבעיים שבהם. זו למעשה הסיבה שהחברה פתחה בחיפוש אחרי ממתיקים טבעיים שעשויים לשנות לא רק את הערכים התזונתיים של המשקה אולי הכי פופולרי בעולם, אלא גם כאמור את טעמו.

קולה אילוסטרציה. ShutterStock
אחד המשקאות הפופולרים בעולם/ShutterStock

החיפוש מתמקד כמובן בממתיקים טבעיים, כמו תרכובות צמחים, הכוללות למשל את הסטיביה המוכרת שהחברה עשתה בה כבר שימוש בעבר במותג "קוק לייף" שהשיקה ולא נחל הצלחה.

הדם הדיאט הוא באמת דיאט?

ממתיקים מלאכותיים, מלבד טעמם הלא טבעי נמצאים תחת בדיקה של חוקרים במשך עשרות שנים והם נקשרו בעבר לסיכון מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2. כך למשל במחקר שפורסם במגזין הרפואי היוקרתי NATURE דווח כי אספרטאם, סוכרלוז, וסכרין גורמים להפרעות באיזון הסוכר בדם והם בעלי השפעה שלילית על חיידקי המעי הטובים.

בעיה נוספת שקיימת בשימוש בתחליפי סוכר ומעניין יהיה לראות אם חברת קוקה קולה תיתן עליה את הדעת היא העובדה שממתיקים מלאכותיים אומנם פועלים על אותם אזורים במוח שגורמים לנו לרצות לאכול מתוק, אך מבלי להרגיע את האזור שמעניק לנו חיזוק על העלאת ערכי הסוכר. המשמעות היא כי בסופו של דבר תחליפי סוכר גורמים להפרשה של פחות הורמוני שובע ביחס לסוכר אמיתי, ואז הגוף דורש עוד מזון. נקודה למחשבה עבור צרכני הדיאט למיניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully