וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כנרת משותקת הצליחה "לנגן" בעזרת המחשבות

24.8.2017 / 14:35

הכנרת שנותרה משותקת לאחר שעברה תאונת דרכים קשה לפני שלושה עשורים הצליחה בעזרת חבריה לשוב אל אולם הקונצרטים. המדענים שעזרו לה ולחברתה להגשים חלום מקווים לעשות זאת גם עבור אחרים

מוזיקה קלאסית. ShutterStock
טכנולוגיה פורצת דרך/ShutterStock

הטכנולוגיה החדשה יכולה לפגוע בנו פעמים רבות, אבל יש סיפורים מרגשים שלא היו יכולים להתרחש בלעדיה. כך גם הסיפור הבא של רוזמרי ג'ונסון בת ה-51 שזכתה "לנגן" עם עמיתיה מהאופרה הלאומית הוולשית, שלושה עשורים אחרי שנפצעה בתאונת דרכים קשה שהותירה אותה משותקת ועם פגיעה מוחית, בלי יכולת לדבר או לנגן.

הסיפור העצוב הזה נגמר כאמור בצליל לא צורם. חברתה הטובה של ג'ונסון, אליסון בלפור, שניגנה עימה בשנות ה-80 רתמה מדענים מאוניברסיטת פליימות כדי שיעזרו לה ולחברתה לנגן שוב ביחד. המדענים חיברו את ג'ונסון בעזרת טכנולוגיה חדישה למחשב שהצליח להפוך את המחשבות שלה למוזיקה, מה שאפשר לה החודש ל"נגן" לראשונה בעזרת חברתה שלמעשה אחזה וניגנה בכינור. כעת, לאחר ההצלחה, המדענים מקווים שהטכנולוגיה פורצת הדרך תאפשר לחולים עם פגיעות מוח לבטא את רגשותיהם.

עוד בנושא:
מוזיקה לרפואה: כך מצליחים צלילים לרפא את הנפש
לא רק בלוז: מוזיקה עצובה מעודדת אותנו

כדי להשתמש במחשב, ג'ונסון הייתה צריכה לבחור את התווים אותם רצתה בעזרת מיקוד עיניה באורות צבעוניים שונים על המסך, ובלפור כאמור ביצעה בפועל את הנגינה כשג'ונסון ישובה לידה על במת הקונצרטים. הטכנולוגיה גם אפשרה לה לשנות את המהירות ואת עוצמת הקול של המוסיקה בקונצרט עצמו.

"הרעיון לנגן עם רוזי שוב אחרי כל כך הרבה שנים היה משהו שלא תיארתי לעצמי שיהיה אפשרי", אמרה בלפור. "כבוד היה לי לעשות את זה איתה, להיות הצליל שלה, המוזיקה שלה, הכינור שלה ולהחזיר אותה אלי שוב, היה נפלא, ממש נפלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully