וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם החוקרים הופתעו: רבע מאנשים שמסירים את שיער הערווה - נפצעים

20.8.2017 / 10:51

מביך לדבר על פציעות מהסרת שיער באזור האינטימי ביותר בגוף, אולם כעת חוקרים מגלים שהן הרבה יותר נפוצות משחשבנו. איזו טכניקה הכי מסוכנת ואיזה אזור הכי רגיש? הנה כל המידע שיעזור לכם להימנע מפציעה מביכה

יוטיוב

בווידאו: הדוגמנית שמסבירה איך הכי טוב להוריד שיער

איך שלא נסתכל על זה – רוב האנשים מתביישים לדבר על שיער הערווה שלהם. מביך להגיד שאתם מסירים אותו, מביך להגיד שלא, ועוד יותר מביך לדבר על פציעות שנגרמו במהלך הפעולה הזאת, בטח אם נזקקתם לטיפול רפואי. לכן החליטו מומחים לחקור באופן מקצועי את הנושא, כדי להבין עוד על התופעה שלמרות, ואולי בגלל המבוכה, רחבה הרבה יותר משחשבנו.

עוד בנושא:
כבר לא מתביישות: הנשים שפונות לניתוחי אסתטיקה אינטימית
למות חלקה: ההיסטוריה הקטלנית של הסרת השיער
נסיכות שעירות: הסיבה שנשים צרפתיות מפרסמות תמונות של שיער הגוף שלהן

במחקר, שפורסם בכתב העת Jama Dermatology, נשאלו 7,456 גברים ונשים מארה"ב על הרגלי הטיפוח שלהם. מתוכם 5,664 בני אדם (76 אחוזים) דיווחו שהסירו לפחות פעם אחת את שיער הערווה שלהם. בקרב גברים נתון זה עמד על 67 אחוזים, בעוד שבקרב נשים, 85 אחוזים דיווחו שהסירו שיער. בנוסף, 27 אחוזים מהנשים ו-24 אחוזים מהגברים דיווחו על פציעה כלשהי במהלך טיפוח אזור רגיש זה.

"בכנות, היינו מופתעים מהתדירות שבה אנשים נפצעים כתוצאה מטיפוח שיער הערווה", אמר מוביל המחקר, בנג'מין ברייר, אורולוג מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו. "בשליש מהמקרים שבהם גברים מגיעים לחדר המיון עם פציעות באיבר המין – זה קשור לתאונות בטיפוח שיער הערווה".

ואיזה אזור הוא הרגיש ביותר?

נתוני הפציעות הגבוהים אמנם מפתיעים, אולם זה לא הדבר היחיד שחשוב לשים אליו לב. שני שליש מהנשאלים דיווחו שנפצעו יותר מפעם אחת וכמעט שליש מהם הודו שנפצעו לפחות חמש פעמים או יותר. אצל גברים, שק האשכים היה האזור שבו היו מרבית הפציעות, בעוד שחלקן העיקרי של הפגיעות אצל נשים היו באזור שיער המפשעה.

עוד באותו נושא

למה נשים מסירות את שיער הערווה שלהן, והאם זה בריא?

לכתבה המלאה

סכין הגילוח נחשב לאמצעי הכי מסוכן מבין האפשרויות שעומדות בפני מסירי השיער, כאשר רוב הפציעות (61 אחוזים) היו חתכים. 23 אחוזים מהפציעות היו כוויות כתוצאה מהשעווה או מקרמים להסרת השיער. אחוז הפציעות הנמוך ביותר נרשם בקרב מי שהשתמשו במכונה חשמלית. זאת מכיוון שהמכונה לא מאפשרת גילוח חלק לגמרי כמו הסכין. עוד גילו החוקרים כי אנשים שהסירו את כל השיער דיווחו יותר על פציעות, כמו גם גברים שחשבו שהם שעירים יותר מאחרים.

"כשמסירים את כל שיער הערווה, מגיעים לפינות נסתרות בגוף", ניסה ברייר להסביר נתון זה. "במקרה כזה אתם תידרשו להגיע לאזורים שאתם לא יכולים לראות כל כך טוב, וזה מגביר את הסיכון לפציעה". הוא וצוותו מצאו כי בעוד שרוב הפציעות היו קלות, 2.5 אחוזים מהמקרים דרשו התערבות כירורגית, החל מתפרים ועד לניקוז מוגלה כתוצאה מזיהום.

צוות החוקרים כבר גילה בעבר כי אנשים שמסירים שיער במפשעה מצויים בסבירות גבוהה יותר להידבק במחלות מין. עם זאת, הם טרם הצליחו להבין האם הקשר עולה מכך שהפציעות מהגילוח חושפות את העור ליותר זיהומים, או שהסיבה נובעת בכלל מכך שאנשים אלו בדרך כלל מקיימים יותר יחסי מין מאנשים שלא מתרגשים מהיקף השערות באזור הרגיש הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully