וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן שעליכם לעשות כדי לדעת אם הבייביסיטר טובה לילדים

29.11.2017 / 8:29

הורה טוב הוא הורה שטוב לו, וכדי שזה יקרה אתם צריכים גם לצאת מדי פעם לבלות. כדי שתוכלו לעשות את זה בלי ייסורי מצפון (כמעט), נני הזוגיות שלנו אספה בעבורכם את כל הכללים למציאת בייביסיטר טובה

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Reckitt Benicksers
בייביסיטר. ShutterStock
יום אחד זה יקרה ותוכלו להשאיר אותם עם בייביסיטר/ShutterStock

אחרי 9 חודשים של הריון אתם הופכים להורים במשרה מלאה פלוס. בהתחלה נדמה לכם שכל מה שתעשו מעתה ועד עולם זה לטפל בתינוק שלכם, אבל יום אחד זה קורה – הוא מגיע לגיל שאפשר להשאיר אותו עם בייביסיטר, ולבלות כמו מבוגרים. כדי לעזור לכם להתמודד עם רגשות האשם הנלווים לתהליך הזה, אספנו בעבורכם כמה כללים שיהפכו את הדייט הראשון שלכם כהורים לפשוט יותר.

איך בוחרים את האחת?

הכלל הכי חשוב הוא לבדוק המלצות. מה שהכי יעזור לכם לצאת בלב שקט זה לקבל המלצה מחברים טובים שהבייביסיטר שלהם פשוט מדהימה, כזו שמצליחה להתגבר גם על רגעי משבר עם הילדים. אתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם לפחות זוג חברים אחד שמצא בייביסיטר מושלמת, ואם לא – נסו להתייעץ בקבוצת הורים עירונית בפייסבוק.

נסיעת מבחן

אחרי שמצאתם שמרטפית שעונה על הדרישות שלכם, הזמינו אותה הביתה להכרות איתכם ועם הילד בשעות אחר הצהריים. מומלץ לעשות 2-4 מפגשי היכרות כאלה.

אמא מקריאה סיפור לתינוק. ShutterStock
אל תמהרו לתת לבייביסיטר להישאר לבד עם התינוק/ShutterStock

במפגש הראשון תהיו עם הבייביסיטר כאשר אתם מטפלים בילד. אל תמהרו לתת לה להישאר לבד עם התינוק. כדי שהוא ירגיש בטוח איתה, הוא צריך להרגיש שאתם בטוחים איתה. לכן, בלו איתה יחד עם התינוק כשאתם המטפלים העיקרים והיא רק צופה ונמצאת שם אתכם. אם אתם משחקים איתו, הבייביסיטר יכולה להצטרף למשחק, אבל לא לבד. רק יחד אתכם. דברו ביניכם כדי שהתינוק יבין שיש לה קשר אליכם ושהיא לא מישהי זרה לגמרי.

רצוי שהפגישה השנייה תהיה בהפרש של יום-יומיים מהראשונה כדי שהילד שלכם לא ישכח את הבייביסיטר. הפעם, אפשרו לה לשחק איתו ואפילו להרים אותו, אם זה זורם טוב - גם להאכיל, אבל כשאתם כל הזמן שם איתם.

את הפגישה השלישית עשו בהפרש של עוד יום-יומיים. חצי שעה אחרי תחילת המפגש, הרשו לעצמכם להתחיל לעשות דברים בבית. אל תיעלמו, אלא אמרו להם (ולא משנה כמה קטנים הם) שאתם הולכים רגע לעשות משהו, ושאתם כבר חוזרים. וכך תעשו. לכו לשתי דקות, תחזרו לרבע שעה וככה לאט לאט תגדילו את הזמן שאתם בבית אבל משאירים אותם לבד וחוזרים כל כמה זמן להיות איתם.

תינוק ואמא משחקים. ShutterStock
עם הזמן תלמדו לשחרר וליהנות/ShutterStock

פגישה רביעית ממש תלויה בהרגשה שלכם. אם אתם חשים שיש בה צורך, נהלו אותה ממש כמו את הפגישה השלישית, רק השאירו את הבייביסיטר והתינוק יותר זמן יחד.

אל תתביישו להיות נודניקים

אחרי שסוף סוף אתם מרגישים בטוחים ורגועים ויכולים להשאיר את התינוק שלכם לכמה שעות לבד, הגיע הרגע לזמן הזוגי שלכם. אמרו לילד שאתם יוצאים, והשאירו לבייביסיטר הוראות מסודרות. אל תתביישו לסמס, להתקשר, או כל דבר שייתן לכם הרגשה בטוחה. אמרו גם לה שהיא יכולה ואף רצוי שהיא תתקשר על כל שאלה, במיוחד בפעמים הראשונות.
אולי בהתחלה תדאגו קצת יותר, אבל עם הזמן תצליחו לסמוך יותר ויותר, להשתחרר וליהנות ולחזור עם אנרגיות חדשות לילדכם האהוב.

שלי פרופר-רוזן היא עובדת סוציאלית, מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר, מומחית בשנת תינוקות ומנהלת קבוצת הפייסבוק "המדריך לשינה מתוקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully