וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפרעות שינה עלולות להשפיע על הלידה שלכן

15.8.2017 / 7:23

בעיות שינה חמורות אצל נשים בהריון אינן מאובחנות פעמים רבות משום שלא מעט סובלות משינה ירודה ממילא בתקופה זו. מחקר חדש מצא כי להפרעות השינה החמורות יש השלכה על מועד הלידה

אישה בהריון מחוברת למוניטור עוברי. ShutterStock
השינה חשובה לא פחות מתזונה ומצב רוח/ShutterStock

אנחנו כבר יודעים ששינה רציפה ועמוקה חשובה מאוד לבריאות שלנו, אבל מסתבר שעבור נשים בהריון היא חשובה אף יותר. מחקר חדש שנערך מצא כי נשים שסבלו מבעיות שינה או נדודי שינה היו בסיכון גבוה יותר ללדת לפני הזמן.

המחקר התצפיתי שפורסם בכתב העת Obstetrics & Gynecology כלל 2,172 נשים שסבלו מבעיות שינה וילדו בין השנים 2007 ו-2012. נשים אלו הושוו עם נשים שלא סבלו מבעיות שינה ותאמו את מוצאן האתני וגילן וילדו באותן שנים.

עוד בנושא:
13 דברים שאת מתה לדעת על לידה, אבל מפחדת לשאול
עצות ממיילדת: כל מה שאת צריכה לדעת לקראת לידה
סובלים מנדודי שינה? זו יכולה להיות הסיבה לכך

אישה בהריון. ShutterStock
הרבה פעמים בעיות שינה לא מאובחנות אצל נשים בהריון/ShutterStock

החוקרים גילו כי השכיחות ללידה מוקדמת (לפני שבוע 37) לנשים שהיו בהריון וסבלו מבעיות שינה כלשהן עמדה על 14.6 אחוזים לעומת 10.9 אחוזים בקרב אלו שלא סבלו מבעיות שינה. נשים עם נדודי שינה היו בסיכון מוגבר של 30 אחוזים ללידה מוקדמת, ואלו שסבלו מדום נשימה בשינה היו בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת של 40 אחוזים בהשוואה לנשים ללא בעיות שינה.

בנוסף, נשים שסבלו מנדודי שינה היו בסבירות גבוהה יותר פי שניים ללדת לפני שבוע 34. החוקרים גם מצאו כי 15 אחוזים מהנשים האלו ילדו פגים, זאת לעומת 11 אחוזים בקרב נשים שלא סבלו מהפרעות שינה.

"הפרעות שינה חמורות יותר לעיתים קרובות אינן מאובחנות, זאת בגלל ששינה ירודה, שכיחה יחסית במהלך ההריון", אמרו החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו. החוקרים ביקשו להבהיר כי הממצאים נוגעים לנשים שמאובחנות עם בעיות שינה ולא לכאלה שסובלות משינה ירודה מדי פעם. לדבריהם, נשים מעל גיל 35 שסובלות ממשקל יתר ומבעיות בריאותיות שונות נוטות לסבול יותר מבעיות שינה, לכן אחת ההמלצות הישימות שלהם היא להתחיל את ההריון במשקל תקין.

  • עוד באותו נושא:
  • לידה
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully